WSK

Model M06Z

Marka: WSK Model: M06Z

Producent: WSK Świdnik

Lata produkcji: 1959-64

Ilość egzemplarzy: ?

Historia powstania:

Model M06Z był następcą modelu M06 i był produkowany równolegle z modelem M06L Różnica w stosunku do modelu M06 polegała na wprowadzeniu w tym modelu wielu zmian polepszających własności trakcyjne i wygodę jazdy. Były to między innymi: nowa kanapa, tylne amortyzatory o zmienionych charakterystykach i tłumieniu olejowym. Wzmocniono równiez ramę.
Inny był równiez silnik - typu S01-Z o mocy zwiększonej do 6,2 KM.
Ponadto w stosunku do modelu M06L motocykle ten charakteryzował się bardziej luksusowa kompletacją - zastosowano amortyzatory przednie z tlumieniem olejowym, pełnopiastowe koła oraz głębokie błotniki. Elementy cynkowane zastąpiono chromowanymi.
Pochodną motocykla M06Z był również produkowany tylko w roku 1960 model M150 z silnikiem S06 (150ccm)

Dane techniczne:

Silnik:

Typu S01-Z, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania 6. Moc maksymalna 4,7 kW (6,2 KM) przy 4850 obr/min, maksymalny moment obrotowy 10 Nm przy 3800 obr/min. Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:

G20M o średnicy gardzieli 20 mm, filtr powietrza mokry siatkowy.

Sprzegło:

mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający

Skrzynia biegów:

trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia I-3,16, II - 1,49, III- 1,00 Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.

Napęd:

jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm o 114 ogniwach. Przełożenie 3,42

Podwozie:

Rama kołyskowa zamknięta podwójna z profili ceowych. Dwa łożyska kulkowe osadzone w główce ramy. Koło przednie zwieszone na widelcu teleskopowym bez amortyzacji. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu dwustronnym z profilu prostokątnego, teleskopy bez amortyzacji. Błotniki głębokotłoczone blaszane.Kanapa dwuosobowa pokryta dermatoidem. Skrzynka narzędziowa w postaci trójkątnej puszki mocowanej pod siodłem do ramy.Podstawka centralna tłoczona z blachy, częściowa osłona łańcucha, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych.

Koła:

Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"

Hamulce:

Mechaniczne, bębnowe. Bębny aluminiowe z wtopioną wkładką - bebnem hamulcowym.
Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.

Instalacja elektryczna:

Zapłon iskrownikowy, prądnica - iskrownik osadzona na lewym czopie wału korbowego. Statyczne wyprzedzenie zapłonu 23-24st przed GMP(3mm). swieca M14x1,25 225wg Boscha. Prądnica 6V 28W, reflektor przedni ze światłem postojowym, drogowym i mijania, lampa tylna ze światłem pozycyjnym i oświetleniem tablicy rej.

Pojemności:

Pojemność zbiornika paliwa ~12 l

Ciężar:

masa wlasna 79 kg

Zużycie paliwa:

ok 3 l/100 km

Wskaźniki:

Predkość maksymalna

ok 75 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

czarna, wiśniowa,niebieska, zielona

Wyposażenie:

kpl narzędzi, pompka do kół