Model M06L
|
Marka: WSK
Model: M06L
Producent: WSK Świdnik
Lata produkcji: 1959-64
Ilość egzemplarzy: ?
Historia powstania:
Model M06L był następcą modelu M06 i był produkowany równolegle z modelem M06Z Różnica w stosunku do modelu M06
polegała na wprowadzeniu w tym modelu wielu zmian polepszających własności trakcyjne i wygodę jazdy.
Były to między innymi: nowa kanapa, tylne amortyzatory o zmienionych charakterystykach i tłumieniu olejowym. Wzmocniono równiez ramę.
Inny był równiez silnik - typu S01-Z o mocy zwiększonej do 6,2 KM.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu S01-Z, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm,
pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania 6. Moc maksymalna 4,7 kW (6,2 KM) przy 4850 obr/min,
maksymalny moment obrotowy 10 Nm przy 3800 obr/min. Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił
obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego.
Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu
lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1
Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.
Gaźnik:
G20M o średnicy gardzieli 20 mm, filtr powietrza mokry siatkowy.
Sprzegło:
mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający
Skrzynia biegów:
trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia I-3,16, II - 1,49, III- 1,00
Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.
Napęd:
jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm o 114 ogniwach. Przełożenie 3,42
Podwozie:
Rama kołyskowa zamknięta podwójna z profili ceowych. Dwa łożyska kulkowe osadzone w główce
ramy. Koło przednie zwieszone na widelcu teleskopowym bez amortyzacji. Zawieszenie
koła tylnego na wahaczu dwustronnym z profilu prostokątnego, teleskopy bez amortyzacji.
Błotniki tłoczone blaszane, bagażnik tłoczony zamontowany na zbiorniku.Kanapa dwuosobowa pokryta
dermatoidem. Skrzynka narzędziowa w postaci walcowej puszki mocowanej pod siodłem
do ramy.Podstawka centralna tłoczona z blachy, częściowa osłona łańcucha, zbiornik
paliwa spawany z wytłoczek stalowych.
Koła:
Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"
Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe. Bębny hamulcowe tłoczone z blachy.
Hamulec
przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.
Instalacja elektryczna:
Zapłon iskrownikowy, prądnica - iskrownik osadzona na lewym czopie wału korbowego.
Statyczne wyprzedzenie zapłonu 23-24st przed GMP(3mm). swieca M14x1,25 225wg Boscha. Prądnica
6V 28W, reflektor przedni ze światłem postojowym, drogowym i mijania, lampa tylna ze światłem
pozycyjnym i oświetleniem tablicy rej.
Pojemności:
Pojemność zbiornika paliwa ~12 l
Ciężar:
masa wlasna 79 kg
Zużycie paliwa:
ok 3 l/100 km
Wskaźniki:
Predkość maksymalna
ok 75 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
czarna, wiśniowa,niebieska, zielona
Wyposażenie:
kpl narzędzi, pompka do kół
|
|
|
|
|
|