WSK 150Z

Motocykl WSK typ 150 Z



Dane ogólne:
Producent KZWM Kielce (SHL)
Lata produkcji 1960
Ilość egzemplarzy ?
Historia powstania Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku wyprodukowała w 1960 roku niewielką ilość motocykli z silnikami o objętości skokowej 150 cm3. Motocykle te, oznaczone jako WSK M l50, powstały dzięki zamontowaniu silnika typu S06, produkcji WFM, w podwoziu motocykla WSK M06-Z.


Charakterystyka techniczna:
Silnik Typu S06, dwusuwowy z przeplukiwaniem zwrotnym.
Średnica cylindra 57 mm, skok tłoka 58 mm. Pojemnosc skokowa 148 cm3, stopien sprezania 6,5. Moc maksymalna 4,8 kW (6,5 KM) przy 4800 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 11 Nm (1,1 kGm) przy 3500 obr/min.
Kadłub odlewany ze stopu lekkiego, dzielony w płaszczyznie pionowej. Tłok odlewany ze stopu lekkiego, trzy pierscienie uszczelniajace. Uzebrowany cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany, podparty na czterech łożyskach kulkowych. Korbowód kuty, w stopie dwurzedowe łozysko wałeczkowe. Sworzeń tłokowy pływajacy. Smarowanie mieszankowe 25 : l. Masa suchego silnika z osprzętem 23,5 kg.
Gaźnik poziomy, typu G20, o srednicy gardzieli 20 mm, zamocowany bezpośrednio na cylindrze. Filtr powietrza siatkowy, obudowany.
Sprzęgło mokre trzytarczowe sterowane ręcznie -dźwignią przy kierownicy. Sześć sprężyn dociskowych
Skrzynia biegów Trzybiegowa o kołach stale zazębionych. Zmiana biegów dźwignią nożną.
Przełożenia na poszczególnych biegach: I-2,935, II-1,486, III-1,00.
Napęd: - na sprzegło pojedyńczym łańcuchem 9,525X5X7,5 o 44 ogniwach. Przełożenie 2,31
- na tylne koło jednorzędowym łańcuchem rolkowym Rl-12-7X X8,51X7,79 o 122 ogniwach. Przełożenie 3,36 (47/14)
Podwozie: Rama kołyskowa, zamknęta, podwójna, spawana z rur stalowych o przekroju prostokątnym. Wsporniki podnóżków pasażera spawane do ramy.
Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym, z tłumieniem olejowym. Spreżyny śrubowe o progresywnym działaniu. Skok koła przedniego 160 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu wleczonym, z dwoma elementami resorujacymi, ze spreżynami śrubowymi i amortyzatorami teleskopowymi. Skok kola tylnego 93 mm.
Błotniki głębokotłoczone. Przedni błotnik mocowany do teleskopu. Zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych, mocowany do ramy jedną śrubą. Kran paliwa dwupołożeniowy, przesuwkowy. Siodło kanapowe, dwuosobowe, poduszka z gumy mikroporowatej, pokrycie z dermatoidu, dwukolorowe. Uchwyt na akumulator, dwie skrzynki narzedziowe. Podnóżki kierowcy regulowane, z osłonami gumowymi. Podnózki pasażera z osłonami gumowymi, składane do góry. Podstawka centralna z rur stalowych o przekroju prostokatnym.
Osłona łancucha dwuczęściowa.
Układ wydechowy dolny, umieszczony po prawej stronie motocykla.
Koła: Kola jezdne szprychowe, obrecze o wymiarach 1.85X19". Osie kół przetykowe. Ogumienie dętkowe, o wymiarach 3.00-19".
. Ciśnienie powietrza w ogumieniu: koło przednie 0,12 MPa (1,2 kG/cm2), koła tylne 0,14 MPa - 0,19 MPa (1,4-1,9 kG/cm2).
Hamulce: Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe. Srednica bębnów 132 mm. Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłm.
Instalacja elektryczna - 6 V. Biegun dodatni połaczony z masa. Zapłon iskrownikowy, dwie cewki oswietleniowe o mocy 28 W, cewka ładowania akumulatora współpracujaca z prostownikiem selenowym typu SPSs-36-08, umieszczonym w obudowie reflektora.
Statyczne kąt wyprzedzenia zapłonu 4,9mm przed GMP.
Świeca z gwintem M14X1,25, o wartości cieplnej 225.
Akumulator o pojemnosci 7 Ah. Reflektor przedni o średnicy układu optycznego 150 mm, z symetrycznym swiatłem mijania, swiatłem drogowym i postojowym. Lampa tylna ze światłem postojowym i stop. Sygnał dźwiekowy, typu SCS 6 V.
Pojemności: Pojemność zbiornika paliwa 13,5 l
Pojemność skrzyni biegów 0,7 l
Prędkość maksymalna: 80 km/h
Masy: Masa własna: 190 kg
Dopuszczlne obciążenie 150 kg
Podstawowe wymiary: Rozstaw osi 1290 mm. Długość całkowita 2060 mm, szerokość 650 mm, wysokość 1012 mm. Wznios siodła 780 mm
Zuźycie paliwa: 3,3 l/100 km
Stosowane barwy nadwozia: czarna, wiśniowa, bd
Wyposażenie: kpl narzędzi, pompka