WSK

Model M06B W1




Dane ogólne:
Producent WSK Świdnik
Lata produkcji 1966
Ilość egzemplarzy ?
Historia powstania Model M06B W1 (a właściwie prototyp)powstał równolegle z modelem M06B i różnił się od niego zastosowanym zespołem napędowym. Silnik Wiatr W1 (powszechnie znany z późniejszych wykonań w wersji 175ccm jako W2)opracowano w zakładach w Nowej Dębie pod kierunkiem mgr inż Wiesława Wiatraka i Stanisława Jarnuszkiewicza z Politechniki Krakowskiej (optymalizacja komory spalania).


Charakterystyka techniczna:
Silnik W1, dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra 54 mm, skok tłoka 54 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania bd, moc maksymalna bd. Wał korbowy składany podparty w dwóch łożyskach montowanych w stalowych tulejach zalanych w kadłubie. Smarowanie mieszankowe w stosunku 1:20
Gaźnik GM24 U3
Sprzęgło Mokre czterotarczowe
Skrzynia biegów czterobiegowa o kołach stale zazębionych, zblokowana z silnikiem. Zmana biegów nożna.
Napęd: Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Podwozie: Rama podwójna spawana, wykonana z profili ceowych. Zawieszenie przednie teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 150 mm. Zawieszenie tylne na podwójnym wahaczu wleczonym telekskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 80 mm
Koła: obręcze 1,85x18, opony 3,00x18', koła niewymienne
Hamulce: Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Instalacja elektryczna 6Vlub 12 V (alternator)), prądnica o mocy 28W lub alternator 50W (Haldex)), zapłon iskrownikowy lub bateryjny . Punkt zapłonu 3 mm przed GMP, Przerywacz - 0,3-0,4 mm, świeca M14x1,25 225. światło szosowe 6v25/25W, światło miejskie 6V1,5W, oświetlenie szybkościomierza 6V 1,5W. Prostownik selenowy z bezpiecznikiem, lampa tylna 6V 3 W do świateł, 6V 5W do światła stop. Akumulator 6V 10Ah (lub 2x6V7Ah) ołowiowy kwasowy. Przełącznik świateł przy lewej rączce kierownicy zintegrowany z przyciskiem sygnału. Sygnał dźwiękowy zamontowany pod lampą przednią elektryczny.
Pojemności: Zbiornik paliwa 12,5 l
Prędkość maksymalna: 85 km/h
Prędkość maksymalna użytkowa: 65 km/h
Masy: Ciężar własny 106 kg, ciężar max 250 kg
Dopuszczalne obciążenie 143 kg
Podstawowe wymiary: Rozstaw osi 1280 mm. Długość całkowita 2020mm, szerokość 645 mm, wysokość 1000mm.
Zdolność pokonywania wzniesień: 35%
Stosunek mocy silnika do ciężaru 68 KM/T
Zuźycie paliwa: 2,8 l/100 km przy 40 km/h
Stosowane barwy nadwozia: czarna, bd
Wyposażenie: kpl. narzędzi, pompka, instrukcja