Model M06 B
Marka: WSK
Model: M06B
Producent: Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego Świdnik
Lata produkcji: 1966
Ilość egzemplarzy: ?
Historia powstania:
W roku 1966 zaprezentowano w Poznaniu odmianę modelu M06-64 oznaczoną jako M06B
Główne zmiany dotyczyły zastosowania zamków kierownicy i siodła (minęły już lata kiedy to reklamując Osę M50 podkreślano brak zamków jako zaletę podnoszącą komfort obsługi!),podnóżki pasażera wróciły na wsporniki ramy, a podnóżki kierowcy zyskały regulację.
Funkcjonalnośc w codziennym użytkowaniu poprawiał bagażnik umieszczony za tylną kanapą, nieco inny kształt nadano błotnikom pogłębiając profil, co poprawiło ich działanie.
Ponieważ z załóżenia miała to być wersja luksusowa chromem pokryto również tłumik, pedał hamulca i dolne elementy przedniego zawieszenia.
Dane techniczne:
Silnik:
S 01 Z3, dwusuwowy jednocylindrowy z przpłukiwaniem zwrotnym. Średnica
cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień
sprężania 6,9, moc maksymalna 7,3 KM przy 4850 obr/min, moment 10,8 Nm przy 4600 obr/min.. Smarowanie
mieszankowe w stosunku 1:20
Gaźnik:
Typu G20M o gardzieli 20 mm
Sprzęgło:
mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów:
trzybiegowa z kołami stale zazębionymi. przełożenia: I-3,16, II- 1,495, III-1
Napęd:
Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Podwozie:
Rama podwójna spawana, wykonana z profili ceowych.
Zawieszenie przednie teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 150 mm.
Zawieszenie tylne na podwójnym wahaczu wleczonym telekskopowe z amortyzatorami
olejowymi. Skok 80 mm
Koła:
obręcze 1,85x18, opony 3,00x18', koła niewymienne
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona
żeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Instalacja elektryczna:
6V, prądnica o mocy 28W, zapłon iskrownikowy. Punkt zapłonu 3 mm przed GMP,
Przerywacz - 0,3-0,4 mm, świeca M14x1,25 225.
światło szosowe 6v25/25W, światło miejskie 6V1,5W, oświetlenie
szybkościomierza 6V 1,5W. Prostownik selenowy z bezpiecznikiem, lampa
tylna 6V 3 W do świateł, 6V 5W do światła stop. Akumulator 6V 10Ah ołowiowy kwasowy.
Przełącznik świateł przy lewej rączce kierownicy zintegrowany z przyciskiem sygnału.
Sygnał dźwiękowy zamontowany pod lampą przednią elektryczny.
Pojazd wyposażano początkowo w metalową lampę tylną od WFM a w okresie późniejszym
w lampę z tworzywa (taką jak na zdjęciach)
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,5 L LUX 10
Zbiornik paliwa 12,5 L
Teleskopy przednie 90ccm LUX 10
Teleskopy tylne 50 ccm mieszaniny oleju turbinowego i transformatorowego.
Ciężar:
Ciężar własny 98 kg, ciężar max 150 kg
Zużycie paliwa: 2.5 l/100 km przy 60 km/h
Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesień bd
Stosunek mocy silnika do ciężaru 65 KM/T
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
Czarna+ szary młotkowy
Wyposażenie:
pompka, kpl narzędzi, światło odblaskowe w niektórych modelach
Schemat instalacji elektrycznej