Model M06B3
|
Marka: WSK
Model: M06B3
Producent: Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego
Lata produkcji: 1971-1985
Ilość egzemplarzy: 693 900
Historia powstania:
Motocykl M 06 B3 był nastepcą produkowanego od roku 1964 modelu
M06B1 i jest to ze względu na
liczbę wykonanych egzemplarzy najczęściej chyba spotykana "wueska". Pojazd stał się
podstawą do wykonania wielu wersji sportowych jak np. WSK M06 B3 Sport, eksportowych ,
jak też znanej"rodziny ptaków", którą tworzyły WSK M06 B3 Gil, Lelek i Bąk a później
Kraska i Kos.
Prace konstrukcyjne toczyły się w zespole w składzie Jerzy Rajban, Stanisław Czobot,
Zenon Pawłowski, Marek Krzeszowiec i R. Pruszkowski.
Silnik pojazdu typu S01-Z3A Lux miał w stosunku do swojego poprzednika - S01 Z3A zwiększonym
stopniem sprężania (co o dziwo nie wpłynęło na wzrost mocy)oraz zastosowanym gaźnikiem typu G20-M2A.
umieszczono w nowej konstrukcji ramie zamkniętej zbudowanej w oparciu o dolną rurę okrągłą
i górne rury prostokątne.
Zawieszenie przednie pochodziło wprost z modelu M06 B1
a tylne z modelu M17 Gazela, z którego też pochodziła lampa tylna zastosowana tylko w starszych rocznikach WSK.
Dane techniczne:
Silnik:
S 01 Z3A Lux, dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra -52 mm
skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania 7,8, moc maksymalna 7,3 KM (5,4 KW)
przy 5300 obr/min, moment maksymalny 9,8 Nm przy 4200 obr/min
Gaźnik:
Typu G20 M2A o gardzieli 20 mm
Sprzęgło:
mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów:
trzybiegowa z kołami stale zazębionymi.
Napęd:
Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Podwozie:
Rama rurowa spawana, pojedyńcza zamknięta wykonana z rur okrągłych i prostokątnych.
Zawieszenie przednie z modelu M06 B1 o zmienionej sprężynie, zawieszenie tylne o skoku 90 mm z modelu
M17 Gazela (od roku 1973 zmienione)
Koła:
3,00x18' niewymienne
Hamulce:
Bebnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, zebrowane z wtopiona
zeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Instalacja elektryczna:
6V, prądnica o mocy 28W, zapłon iskrownikowy
Pojemności:
Skrzynka biegów bd
Zbiornik paliwa bd
Cieżar:
Cieżar własny 100 kg, ciężar max 250 kg
Zużycie paliwa: 2.8 l/100 km przy 60 km/h
Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesien bd
Stosunek mocy silnika do cieżaru 73KM/T
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
Malowanie dwubarwne lub jednolite,
czarny, czerwony, biało-czerwony, bd
Wyposażenie:
pompka, kpl narzędzi
Poniżej znajdziecie zdjęcia tego modelu WSK pochodzącego z roku 1977 nigdy nie używanego i zachowanego w stanie fabrycznym!.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|