WSK

Model M06B3


Marka: WSK

Model: M06B3

Producent: Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego

Lata produkcji: 1971-1985

Ilość egzemplarzy: 693 900

Historia powstania:

Motocykl M 06 B3 był nastepcą produkowanego od roku 1964 modelu M06B1 i jest to ze względu na liczbę wykonanych egzemplarzy najczęściej chyba spotykana "wueska". Pojazd stał się podstawą do wykonania wielu wersji sportowych jak np. WSK M06 B3 Sport, eksportowych , jak też znanej"rodziny ptaków", którą tworzyły WSK M06 B3 Gil, Lelek i Bąk a później Kraska i Kos.
Prace konstrukcyjne toczyły się w zespole w składzie Jerzy Rajban, Stanisław Czobot, Zenon Pawłowski, Marek Krzeszowiec i R. Pruszkowski.
Silnik pojazdu typu S01-Z3A Lux miał w stosunku do swojego poprzednika - S01 Z3A zwiększonym stopniem sprężania (co o dziwo nie wpłynęło na wzrost mocy)oraz zastosowanym gaźnikiem typu G20-M2A. umieszczono w nowej konstrukcji ramie zamkniętej zbudowanej w oparciu o dolną rurę okrągłą i górne rury prostokątne.
Zawieszenie przednie pochodziło wprost z modelu M06 B1 a tylne z modelu M17 Gazela, z którego też pochodziła lampa tylna zastosowana tylko w starszych rocznikach WSK.

Dane techniczne:

Silnik:

S 01 Z3A Lux, dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra -52 mm skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania 7,8, moc maksymalna 7,3 KM (5,4 KW) przy 5300 obr/min, moment maksymalny 9,8 Nm przy 4200 obr/min

Gaźnik:

Typu G20 M2A o gardzieli 20 mm

Sprzęgło:

mokre trzytarczowe

Skrzynia biegów:

trzybiegowa z kołami stale zazębionymi.

Napęd:

Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31

Podwozie:

Rama rurowa spawana, pojedyńcza zamknięta wykonana z rur okrągłych i prostokątnych. Zawieszenie przednie z modelu M06 B1 o zmienionej sprężynie, zawieszenie tylne o skoku 90 mm z modelu M17 Gazela (od roku 1973 zmienione)

Koła:

3,00x18' niewymienne

Hamulce:

Bebnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, zebrowane z wtopiona zeliwna wkładką o średnicy 135 mm

Instalacja elektryczna:

6V, prądnica o mocy 28W, zapłon iskrownikowy

Pojemności:

Skrzynka biegów bd
Zbiornik paliwa bd

Cieżar:

Cieżar własny 100 kg, ciężar max 250 kg

Zużycie paliwa: 2.8 l/100 km przy 60 km/h



Wskaźniki:

Zdolność pokonywania wzniesien bd
Stosunek mocy silnika do cieżaru 73KM/T
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h

Stosowane barwy nadwozia:
Malowanie dwubarwne lub jednolite, czarny, czerwony, biało-czerwony, bd

Wyposażenie:
pompka, kpl narzędzi
Poniżej znajdziecie zdjęcia tego modelu WSK pochodzącego z roku 1977 nigdy nie używanego i zachowanego w stanie fabrycznym!.