Żuk


M07
M07


Marka: WFM

Model: Zuk

Producent: Warszawska Fabryka Motocykli

Lata produkcji: 1955

Ilosc egzemplarzy: 1

Historia powstania:

Pomysł skonstruowania skutera powstał w Warszawskiej Fabryce Motocykli juz na poczatku lat piecdziesiatych. Zespól konstrukcyjny w skladzie inz. Krzysztof Brun, inz. Jerzy Jankowski, inz. Jan Ignatowicz, inz Tadeusz Mathia przedstawil w 1955 roku dwa prototypy skuterów. Do ich budowy wykorzystano wiele elementów z dotychczas produkowanych motocykli, ale bylo w nich równiez wiele rozwiazan nowatorskich. Oba modele mialy ten sam zespól napedowy. Silnik o pojemnosci 150 ccm - potomek silnika S01 usytuowano tak, ze os cylindra znalazla sie w poziomie. Wymagalo to zmian konstrukcyjnych uzebrowania glowicy oraz modyfikacje systemu smarowania ustawionej pionowo skrzynki biegów , co rozwiazano przez odpowiednie kierowanie oleju rozbryzgiwanego przez kola zebate i sprzeglo. Poziome umieszczenie cylindra pozwolilo uzyskac obniżenie w czesci środkowej pojazdu bez niepotrzebnego powiekszania jego dlugosci.

Dane techniczne:

Silnik:

S 01 - dwusuw o przeplukiwaniu zwrotnym, jednocylindrowy, chlodzony powietrzem. Średnica cylindra 57 mm, skk tloka 58 mm. Pojemnosc skokowa 148 ccm, stopien sprezania 6,5, moc 4,8 kW przy 4800 obr/min, moment maksymalny 10,8 Nm przy 3500 obr/min. Cylinder zeliwny, glowica ze stopu lekkiego. Kadlub silnika ze stopu lekkiego, dzielony, wspólny ze skrzynia biegów. Rozruch reczny- dzwignia. Gaznik:

G20S o srednicy gardzieli 20 mm

Sprzegło:

Mokre wielotarczowe napedzane lancuchem 3/8' x7,5mm o 44 ogniwach, przelozenie 2,31

Skrzynia biegów:

Trzybiegowa o kolach stale zazebionych, przelozenia I-2,935 II-1,486 III- 1,0. Zmiana biegów dzwignia dwuramienna po prawej !! stronie pojazdu .

Napęd:

Od skrzyni biegów do kola tylnego lancuchem 3/8' x7,5mm o 96 ogniwach. Przelozenie - 2,79

Podwozie:

Otwarta rama rurowa spawana. Kolo przednie osadzone na rurowym wahaczu wleczonym umocowanym do widelca wykonanego z wytloczek stalowych. Sprezyny srubowe i amortyzatory hydrauliczne ukryte wewnatrz widelca. Tylne kolo zawieszone na wahaczu wleczonym amortyzowanym sprezynami srubowymi i amortyzatorami teleskopowymi dwustronnego dzialania. Nadwozie tloczone z blachy stalowej, przedni nieruchomy blotnik zintegrowany z oslona nóg. Obudowa tylna odejmowana. Rozstaw osi 1250 mm, dlugosc calkowita 1800 mm

Koła:

Wymienne tarczowe, ogumienie 3,25x12.

Hamulce:

Pełnopiastowe bebny hamulcowe ze stopu lekkiego o srednicy 160mm.

Instalacja elektryczna:

Napięcie znamionowe 6V, zaplon iskrownikowy (pradnica -iskrownik umieszczona pod kolem zamachowym), akumulator 7Ah, prostownik selenowy, instalacja oswietleniowa, sygnal dzwiekowy elektryczny.

Pojemności:

Skrzynka biegów 0,6l

Zbiornik paliwa 7,5 l

Cieżar:

Cieżar własny 120 kg, ciezar max 280 kg

Zużycie paliwa:

3,5 -4,0 l/100 km przy 45 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

bd

Wyposazenie:

bd