WSK

Model M06 64


Marka: WSK

Model: M06-64

Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego Świdnik

Lata produkcji: 1964-67

Ilosc egzemplarzy: 235 000

Historia powstania:

Na początku roku 1964 opracowano model M06 64 będący kolejna modernizacją modelu podstawowego M06.Celem jego produkcji było zastąpienie modeli M06L i M06Z Główne zmiany dotyczyły użycia mniejszych kół (18' zamiast dotychczasowych 19') oraz zmian bębnów hamulcowych na pełnopiastowe ze stopu lekkiego z żeliwną wkładką.
W przednim zawieszeniu zmieniono teleskopy na wersję z tłumieniem olejowym co znacznie poprawiło komfort jazdy.
Pozostałe zmiany były raczej kosmetyczne i miały za cel poprawę funkcjonalności. I tak np. zmieniono mocowanie kanapy, a pod nią znalazło się miejsce na narzędzia, zrezygnowano z bocznych puszek i osłony akumulatora.
Bezpieczeństwo jazdy w nocy poprawiał reflektor o średnicy czynnej zwiększonej do 135 mm. Podnóżki pasażera przeniesiono na wahacz, ze zbiornika paliwa zniknął chromowany bagażnik. Pojazd przedstawiono oficjalnie na Międzynarodowych Targach Poznańskich a w ciągu trzech lat produkcji fabrykę opuściło ponad 230 tys szt. motocykla

Dane techniczne:

Silnik:

S 01 Z, dwusuwowy jednocylindrowy z przpłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania 6,9, moc maksymalna 6,5 KM przy 4850 obr/min. Smarowanie mieszankowe w stosunku 1:20
W motocyklach produkowanych po trzecim kwartale 1966 montowano silnik S-01Z3 o mocy zwiększonej do 7,3 KM i momencie 10,8 Nm przy 4600 obr/min.
Zmiany polegały na zastosowaniu innych elementów układu korbowego i zmianie przełożenia pierwszego biegu z 3.16 na 2.43. Silnik ten włatwo odróżnić po jednolitej osłonie iskrownika.

Gaźnik:

Typu G20M o gardzieli 20 mm

Sprzęgło:

mokre trzytarczowe

Skrzynia biegów:

trzybiegowa z kołami stale zazębionymi. przełożenia: I-3,16, II- 1,495, III-1

Napęd:

Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31

Podwozie:

Rama podwójna spawana, wykonana z profili ceowych. Zawieszenie przednie teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 150 mm. Zawieszenie tylne na podwójnym wahaczu wleczonym telekskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 80 mm

Koła:

obręcze 1,85x18, opony 3,00x18', koła niewymienne

Hamulce:

Bebnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, zebrowane z wtopiona zeliwna wkładką o średnicy 135 mm

Instalacja elektryczna:

6V, prądnica o mocy 28W, zapłon iskrownikowy. Punkt zapłonu 3 mmprzed GMP, Przerywacz - 0,3-0,4 mm, świeca M14x1,25 225. światło szosowe 6v25/25W, światło miejskie 6V1,5W, oświetlenie szybkościomierza 6V 1,5W. Prostownik selenowy z bezpiecznikiem, lampa tylna 6V 3 W do świateł, 6V 5W do światła stop. Akumulator 6V 7Ah ołowiowy kwasowy. Przełącznik świateł przy lewej rączce kierownicy zintegrowany z przyciskiem sygnału. Sygnał dźwiękowy zamontowany pod lampą przednią elektryczny.
Pojazd wyposażano początkowo w metalową lampę tylną od WFM a w okresie późniejszym w lampę z tworzywa (taką jak na zdjęciach)

Pojemnosci:

Skrzynka biegów 0,5 L LUX 10
Zbiornik paliwa 12,5 L
Teleskopy przednie 90ccm LUX 10
Teleskopy tylne 50 ccm mieszaniny oleju turbinowego i transformatorowego.

Cieżar:

Cieżar własny 98 kg, ciężar max 150 kg

Zużycie paliwa: 2.5 l/100 km przy 60 km/h



Wskaźniki:

Zdolność pokonywania wzniesien bd
Stosunek mocy silnika do cieżaru 65 KM/T
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h

Stosowane barwy nadwozia:
Czarna+ szary młotkowy

Wyposażenie:
pompka, kpl narzędzi, światło odblaskowe w niektórych modelach

Prezentowany motocykl pochodzi z roku 1965 i zachował się w stanie fabrycznym bez najmniejszych śladów starzenia. Przebieg pojazdu to 24 km, a na oponach zachowały się nawet papierowe naklejki z ceną. Co ciekawe akumulator po 37 latach dał się naładować i działa.







































Schemat instalacji elektrycznej