Model M06 64
|
Marka: WSK
Model: M06-64
Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego Świdnik
Lata produkcji: 1964-67
Ilosc egzemplarzy: 235 000
Historia powstania:
Na początku roku 1964 opracowano model M06 64 będący kolejna modernizacją modelu
podstawowego M06.Celem jego produkcji było zastąpienie modeli M06L i M06Z
Główne zmiany dotyczyły użycia mniejszych kół (18' zamiast dotychczasowych 19')
oraz zmian bębnów hamulcowych na pełnopiastowe ze stopu lekkiego z żeliwną wkładką.
W przednim zawieszeniu zmieniono teleskopy na wersję z tłumieniem olejowym co znacznie
poprawiło komfort jazdy.
Pozostałe zmiany były raczej kosmetyczne i miały za cel poprawę funkcjonalności.
I tak np. zmieniono mocowanie kanapy, a pod nią znalazło się miejsce na
narzędzia, zrezygnowano z bocznych puszek i osłony akumulatora.
Bezpieczeństwo jazdy w nocy
poprawiał reflektor o średnicy czynnej zwiększonej do 135 mm.
Podnóżki pasażera przeniesiono na wahacz, ze zbiornika paliwa zniknął chromowany
bagażnik.
Pojazd przedstawiono oficjalnie na Międzynarodowych Targach Poznańskich
a w ciągu trzech lat produkcji fabrykę opuściło ponad 230 tys szt. motocykla
Dane techniczne:
Silnik:
S 01 Z, dwusuwowy jednocylindrowy z przpłukiwaniem zwrotnym. Średnica
cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień
sprężania 6,9, moc maksymalna 6,5 KM przy 4850 obr/min. Smarowanie
mieszankowe w stosunku 1:20
W motocyklach produkowanych po trzecim kwartale 1966 montowano silnik S-01Z3
o mocy zwiększonej do 7,3 KM i momencie 10,8 Nm przy 4600 obr/min.
Zmiany polegały na zastosowaniu innych elementów układu korbowego i zmianie
przełożenia pierwszego biegu z 3.16 na 2.43. Silnik ten włatwo odróżnić po
jednolitej osłonie iskrownika.
Gaźnik:
Typu G20M o gardzieli 20 mm
Sprzęgło:
mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów:
trzybiegowa z kołami stale zazębionymi. przełożenia: I-3,16, II- 1,495, III-1
Napęd:
Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31
Podwozie:
Rama podwójna spawana, wykonana z profili ceowych.
Zawieszenie przednie teleskopowe z amortyzatorami olejowymi. Skok 150 mm.
Zawieszenie tylne na podwójnym wahaczu wleczonym telekskopowe z amortyzatorami
olejowymi. Skok 80 mm
Koła:
obręcze 1,85x18, opony 3,00x18', koła niewymienne
Hamulce:
Bebnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, zebrowane z wtopiona
zeliwna wkładką o średnicy 135 mm
Instalacja elektryczna:
6V, prądnica o mocy 28W, zapłon iskrownikowy. Punkt zapłonu 3 mmprzed GMP,
Przerywacz - 0,3-0,4 mm, świeca M14x1,25 225.
światło szosowe 6v25/25W, światło miejskie 6V1,5W, oświetlenie
szybkościomierza 6V 1,5W. Prostownik selenowy z bezpiecznikiem, lampa
tylna 6V 3 W do świateł, 6V 5W do światła stop. Akumulator 6V 7Ah ołowiowy kwasowy.
Przełącznik świateł przy lewej rączce kierownicy zintegrowany z przyciskiem sygnału.
Sygnał dźwiękowy zamontowany pod lampą przednią elektryczny.
Pojazd wyposażano początkowo w metalową lampę tylną od WFM a w okresie późniejszym
w lampę z tworzywa (taką jak na zdjęciach)
Pojemnosci:
Skrzynka biegów 0,5 L LUX 10
Zbiornik paliwa 12,5 L
Teleskopy przednie 90ccm LUX 10
Teleskopy tylne 50 ccm mieszaniny oleju turbinowego i transformatorowego.
Cieżar:
Cieżar własny 98 kg, ciężar max 150 kg
Zużycie paliwa: 2.5 l/100 km przy 60 km/h
Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesien bd
Stosunek mocy silnika do cieżaru 65 KM/T
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
Czarna+ szary młotkowy
Wyposażenie:
pompka, kpl narzędzi, światło odblaskowe w niektórych modelach
Prezentowany motocykl pochodzi z roku 1965 i zachował się w stanie fabrycznym
bez najmniejszych śladów starzenia. Przebieg pojazdu to 24 km, a na oponach
zachowały się nawet papierowe naklejki z ceną. Co ciekawe akumulator po
37 latach dał się naładować i działa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|