WFM

Model M06 Ex


Marka: WSK Model: M06

Producent: WFM Warszawa

Lata produkcji: 1955-?

Ilość egzemplarzy: ?

Historia powstania:

Model WFM M06 Ex charakteryzował się tym, że jako pierwszy w historii fabryki wyposażony był w akumulator. Schemat instalacji elektryczej bazujący na schemacie prototypu WFM M06 z roku 1952 zawierał akumulator 6V 7Ah. Wbudowano go między dwie puszki narzędziowe o owalnym kształcie. Moc prądnicy wzrosła do 28 W, a dodatkowo pojawił się prostownik selenowy. Nowe w motocyklu były też: sygnał dźwiękowy elektryczny, światła postojowe i szybkościomierz z licznikiem kilometrów. Dodatkowo zastosowano chromowany tłumik i obręcze kół.

Dane techniczne:

Silnik:

Typu S01, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania 6. Moc maksymalna 3,0 kW (4 KM) przy 4250 obr/min, maksymalny moment obrotowy 7,36 Nm przy 3000 obr/min. Dadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:

Amal E68/16 o średnicy gardzieli 16 mm, filtr powietrza mokry siatkowy, przesłona rozruchowa na filtrze powietrza

Sprzegło:

mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający

Skrzynia biegów:

trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia I-3,16, II - 1,49, III- 1,00 Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.

Napęd:

jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm o 114 ogniwach. Przełożenie 3,42

Podwozie:

Rama kołyskowa zamknięta podwójna z profili ceowych. Dwa łożyska kulkowe osadzone w główce ramy. Koło przednie zwieszone na widelcu teleskopowym bez amortyzacji. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu dwustronnym z profilu prostokątnego, teleskopy wyposażone w amortyzatory olejowe. Błotniki tłoczone blaszane, bagażnik tłoczony zamontowany na zbiorniku. Kanapa dwuosobowa pokryta dermatoidem. Skrzynka narzędziowa w postaci dwóch puszek obejmującyc akumulator.Podstawka centralna tłoczona z blachy, częściowa osłona łańcucha, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych.

Koła:

Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"

Hamulce:

Mechaniczne, bębnowe. Bębny tłoczone z blach stalowej. Srednica bębnów 125 mm. Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.

Instalacja elektryczna:

Zapłon iskrownikowy, prądnica - iskrownik osadzona na lewym czopie wału korbowego. Statyczne wyprzedzenie zapłonu 27st przed GMP. swieca M14x1,25 175wg Boscha. Prądnica 6V 28W, reflektor przedni ze światłem postojowym, drogowym i mijania, lampa tylna ze światłem pozycyjnym i oświetleniem tablicy rej.Akumulator kawasowy 6V 7Ah, prostownik selenowy w prawej puszce narzędziowej, elektryczny sygnał dźwiękowy mocowany z boku siodła.

Pojemności:

Pojemność zbiornika paliwa ~12 l

Ciężar:

masa wlasna 96 kg

Zużycie paliwa:

ok 3,5 l/100 km

Wskaźniki:

Predkość maksymalna

67 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

czarna, wiśniowa,niebieska,zielona,szara

Wyposażenie:

kpl narzędzi, pompka do kół