Model M06 Ex
![]() |
Marka: WSK
Model: M06
Producent: WFM Warszawa
Lata produkcji: 1955-?
Ilość egzemplarzy: ?
Historia powstania:
Model WFM M06 Ex charakteryzował się tym, że jako pierwszy w historii fabryki wyposażony
był w akumulator. Schemat instalacji elektryczej bazujący na schemacie prototypu WFM M06
z roku 1952 zawierał akumulator 6V 7Ah. Wbudowano go między dwie puszki narzędziowe o owalnym
kształcie. Moc prądnicy wzrosła do 28 W, a dodatkowo pojawił się prostownik selenowy.
Nowe w motocyklu były też: sygnał dźwiękowy elektryczny, światła postojowe i szybkościomierz z
licznikiem kilometrów. Dodatkowo zastosowano chromowany tłumik i obręcze kół.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu S01, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm,
pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania 6. Moc maksymalna 3,0 kW (4 KM) przy 4250 obr/min,
maksymalny moment obrotowy 7,36 Nm przy 3000 obr/min. Dadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił
obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego.
Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu
lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1
Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.
Gaźnik:
Amal E68/16 o średnicy gardzieli 16 mm, filtr powietrza mokry siatkowy, przesłona
rozruchowa na filtrze powietrza
Sprzegło:
mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający
Skrzynia biegów:
trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia I-3,16, II - 1,49, III- 1,00
Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.
Napęd:
jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm o 114 ogniwach. Przełożenie 3,42
Podwozie:
Rama kołyskowa zamknięta podwójna z profili ceowych. Dwa łożyska kulkowe osadzone w główce
ramy. Koło przednie zwieszone na widelcu teleskopowym bez amortyzacji. Zawieszenie
koła tylnego na wahaczu dwustronnym z profilu prostokątnego, teleskopy wyposażone w amortyzatory
olejowe. Błotniki tłoczone blaszane, bagażnik tłoczony zamontowany na zbiorniku.
Kanapa dwuosobowa pokryta dermatoidem. Skrzynka narzędziowa w postaci dwóch puszek
obejmującyc akumulator.Podstawka centralna tłoczona z blachy, częściowa osłona łańcucha, zbiornik
paliwa spawany z wytłoczek stalowych.
Koła:
Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"
Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe. Bębny tłoczone z blach stalowej. Srednica bębnów 125 mm. Hamulec
przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.
Instalacja elektryczna:
Zapłon iskrownikowy, prądnica - iskrownik osadzona na lewym czopie wału korbowego.
Statyczne wyprzedzenie zapłonu 27st przed GMP. swieca M14x1,25 175wg Boscha. Prądnica
6V 28W, reflektor przedni ze światłem postojowym, drogowym i mijania, lampa tylna ze światłem
pozycyjnym i oświetleniem tablicy rej.Akumulator kawasowy 6V 7Ah, prostownik selenowy
w prawej puszce narzędziowej, elektryczny sygnał dźwiękowy mocowany z boku siodła.
Pojemności:
Pojemność zbiornika paliwa ~12 l
Ciężar:
masa wlasna 96 kg
Zużycie paliwa:
ok 3,5 l/100 km
Wskaźniki:
Predkość maksymalna
67 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
czarna, wiśniowa,niebieska,zielona,szara
Wyposażenie:
kpl narzędzi, pompka do kół