Motorower - prototyp "Turysta"
|
Model: Turysta
Producent: Zaklady Metalowe Wroclaw Zakrzów ul. Przedwiosnie 2
Lata produkcji: 1959
Ilosc egzemplarzy: 1
Historia powstania:
Turysta był pierwszym prototypem motoroweru dwuosobowego. Planowano zastosowac w
nim silnik o zwiekszonej pojemnosci 70ccm zbudowany na podstawie silnika SM01,
którego modyfikacje przewidziano już na etapie projektowania.
W prototypie użyto jednak silnika SM01 bez zmian. Zawieszenie tylne wzmocniono,
przednie pozostawiono bez zmian, a podwójne siodło umieszczono na wydłuzonej
obudowie tylnej rezygnujac z bagażnika. Motorower pokazano oficjalnie na
Międzynarodowych Targach Poznańskich w roku 1959. Nie wszedł on jednak do
produkcji seryjnej.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu SM01 jak w motorowerze Ryś
Gaznik:
Poziomy typu G12 jak w motorowerze Ryś
Sprzeglo:
Mokre dwutarczowe jak w motorowerze Ryś
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa jak w motorowerze Ryś
Napęd:
Jak w motorowerze Ryś
Podwozie:
Jak w motorowerze Ryś, podwójne siodlo kanapowe podparte na zmienionej obudowie tylnej.
Kola:
Jak w motorowerze Ryś
Hamulce:
Jak w motorowerze Ryś
Instalacja elektryczna:
Jak w motorowerze Ryś
Pojemności:
Jak w motorowerze Ryś
Ciężar:
Cieżar własny ok 52 kg, cieżar max ok180 kg
Zużycie paliwa:
2,5 l/100 km przy 45 km/h
Wskaźniki:
Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,
Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T
Szybkosc maksymalna 50 km/h,
Szybkość uzytkowa 35 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
bd