M57

Prototyp M57



Prototyp M-57



Marka: WSK

Model: M57 Montana

Producent: Warszawska Fabryka Motocykli

Lata produkcji: 1962

Ilość egzemplarzy: 1

Historia powstania:

Model M57 powstał po decyzji likwidacji fabryki WFM, kiedy to jej produkcję przejął zakład WSK w Świdniku.

Dział konstrukcyjny tej fabryki podjął się skonstruowania prototypu nowego skutera. Prace były prowadzone w 1964 roku pod kierownictwem mgr inż. Adama Kuklewicza, a w skład zespołu weszli również inż. J. Kapecki, inż Z. Poździak i inż. J. Mroczkowski. Stroną plastyczną zajmował się prof. Cezary Nawrot z Warszawskiej ASP. Z dwóch powstalych projektów M56 i M57 zdecydowano się wykonać ten drugi.

Prototyp został wykonany w roku 1967 pod nazwą Montana. Pojazd charakteryzował się samonośną spawaną z wytłoczek konstrukcją nadwozia. Do napędu prototypu wykorzystano zespół napędowy skutera Lambretta 125 będący jednocześnie jednostronnym wahaczem tylnym Zawieszenie przednie na krótkich wahaczach wleczonych również pochodziło z tego pojazdu. Dalsze prace nad pojazdem zostały przerwane decyzją ministerstwa.

Dane techniczne:

Silnik:

Typu Lambretta 125 dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony dmuchawa umieszczona na kole zamachowym. Pojemnosc skokowa 123ccm moc 5,9 kW (ok. 8 KM) przy 6000 obr/min.

Gaźnik:

bd

Sprzegło:

bd

Napęd:

Przekładnia czterostopniowa zblokowana z silnikiem.

Podwozie:

Samonośne spawane z wytłoczek stalowych

Koła:

tarczowe, wymienne

Hamulce:

bębnowe na oba koła

Instalacja elektryczna:

bd

Pojemności:

bd

Cieżar:

własny ok. 100 kg

Zużycie paliwa:

ok. 2,5 l/100 km

Wskaźniki:

Szybkość maksymalna
ok. 80 km/h

Szybkość użytkowa bd

Stosowane barwy nadwozia:

bd

Wyposażenie:

bd