Prototyp M55
|
Marka: WFM
Model: M55
Producent: Warszawska Fabryka Motocykli
Lata produkcji: 1962
Ilość egzemplarzy: 1
Historia powstania:
Model M55 powstał niezależnie od tzw indyjskiej wersji Osy. Całkowicie zmieniono konstrukcję
i sylwetkę pojazdu. Zasadnicze różnice w stosunku do modelu M 52 to bardziej "kanciaste" kształty
nadwozia, prostokątny przedni reflektor, nowa obudowa ze stałą częścią środkową i odejmowanymi
bokami.Zmieniono przednie zawieszenie - stosując typowy wahacz pchany. Całkiem nowy był również silnik - 175 ccm typu S-37.
Osa stała się więc podobna do skuterów włoskich z tamtego okresu. Produkcji seryjnej nie podjęto
i historia pojazdu skończyła się na jednym prototypie.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu S-37 dwusuwowy jednocylindrowy z przeplukiwaniem zwrotnym, chlodzony dmuchawa umieszczona na kole zamachowym. Pojemnosc skokowa 173ccm
Gaźnik:
bd
Sprzegło:
bd
Napęd:
Osłonietym łancuchem
Podwozie:
bd
Koła:
Jak w modelu M 50
Hamulce:
Jak w modelu M 50
Instalacja elektryczna:
bd
Pojemności:
bd
Cieżar:
bd
Zużycie paliwa:
bd
Wskaźniki:
Szybkość maksymalna bd,
Szybkość użytkowa bd
Stosowane barwy nadwozia:
bd
Wyposażenie:
bd