M55

Prototyp M55



Prototyp M-55



Marka: WFM

Model: M55

Producent: Warszawska Fabryka Motocykli

Lata produkcji: 1962

Ilość egzemplarzy: 1

Historia powstania:

Model M55 powstał niezależnie od tzw indyjskiej wersji Osy. Całkowicie zmieniono konstrukcję i sylwetkę pojazdu. Zasadnicze różnice w stosunku do modelu M 52 to bardziej "kanciaste" kształty nadwozia, prostokątny przedni reflektor, nowa obudowa ze stałą częścią środkową i odejmowanymi bokami.Zmieniono przednie zawieszenie - stosując typowy wahacz pchany. Całkiem nowy był również silnik - 175 ccm typu S-37. Osa stała się więc podobna do skuterów włoskich z tamtego okresu. Produkcji seryjnej nie podjęto i historia pojazdu skończyła się na jednym prototypie. Dane techniczne:

Silnik:

Typu S-37 dwusuwowy jednocylindrowy z przeplukiwaniem zwrotnym, chlodzony dmuchawa umieszczona na kole zamachowym. Pojemnosc skokowa 173ccm

Gaźnik:

bd

Sprzegło:

bd

Napęd:

Osłonietym łancuchem

Podwozie:

bd

Koła:

Jak w modelu M 50

Hamulce:

Jak w modelu M 50

Instalacja elektryczna:

bd

Pojemności:

bd

Cieżar:

bd

Zużycie paliwa:

bd

Wskaźniki:

Szybkość maksymalna bd,

Szybkość użytkowa bd

Stosowane barwy nadwozia:

bd

Wyposażenie:

bd