WSK

Model M21 W2 Dudek



Marka: WSK

Model: M21 W2 Dudek

Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego

Lata produkcji:
1975 - 1977
Ilość egzemplarzy: 6035

Historia powstania:

Model M21W2 Dudek zaprezentyowany na jesiennej edycji targów poznańskich w roku 1974 był jednym z przedstawicieli zunifikowanej rodziny motocykli M21. Prace nad tą serią rozpoczęto w roku 1970 w Zakładzie Doświadczlnym WSK. Model W2 Dudek należał do klasy 175 ccm. W pojeździe zastosowano silnik serii 059 w wersji 3 o mocy 11 kW będący zmodyfikowaną wersją znanego W2. Główne cechy wyróżniające ten model spośród innych z "rodziny ptaków" to wysoka kierownica z poprzeczką i dwoma seryjnie montowanymi lusterkamiupodabniająca pojazd do pojazdów H-D z kultowego filmu Easy rider. Podwójne siedzenie można było po podniesieniu części dla pasażera przekształcić w jednoosobowe z oparciem.
Motocykl seryjnie wyposażono w kierunkowskazy sterowane chromowanym przełącznikiem przy prawej rączce kierownicy oraz w chromowane płytkie błotniki. "Rasowy" wygląd podkreślał górny układ wydechowy. Motocykl produkowano w kilku wersjach w zależności od kraju do którego był eksportowany.

Dane techniczne:

Silnik:

jednocylindrowy typu 059-3 , dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 61 mm, skok tłoka 59,5 mm,pojemność skokowa 174 ccm, stopień sprężania 9. Moc maksymalna 11,0 kW (15 KM) przy 6600 obr/min, moment max 1,7 kgm przy 5800 obr/min Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów Wał korbowy kuty, składany Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza. Układ wydechowy górny.

Gaznik:

GM26U3 o średnicy gardzieli 26 mm


Sprzegło:

mokre czterotarczowe z centralną sprężyną dociskową

Skrzynia biegów:

czterobiegowa o kołach stale zazębionych

Napęd:

Przeniesienie napędu na koło tylne łańcuchem 1/2' przełożenie 3,00

Podwozie:

Pojedyncza rama rurowa, zawieszenie tylne na wahaczu wleczonym resorowanym amotyzatorami teleskopowymi z tłumieniem hydraulicznym (licencja Armstrong). Zawieszenie przednie na widelcu teleskopowym wykonanym częściowo (półki) ze stopów lekkich). Wzmocniona, wysoka kierownica z poprzeczką, stacyjka i prędkościomierz umieszczone w puszkach przykręcanych do górnych półek widelca. Płytkie błotniki chromowane, osłona łańcucha niepełna.

Koła:

Szprychowe niewymienne obręcze stalowe, przód 3,00x19', tył 3,00x18'

Hamulce:

Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe. Srednica bębnów 135 mm. Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.

Instalacja elektryczna:

12V prądnica 50W

Pojemnosci:

Zbiornik paliwa 13 l

Cieżar:

Cieżar własny 115 kg, max obciążenie 160 kg

Zużycie paliwa:

ok. 3,8 l/100 km

Wskaźniki:

Stosunek mocy silnika do cieżaru KM/T

135

Szybkość maksymalna 100 km/h,

Szybkość użytkowa 80 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

żółto- czarna, czerwono- czarna

Wyposażenie:

Zestaw narzędzi, pompka