Model M21 W2 Dudek
|
Marka: WSK
Model: M21 W2 Dudek
Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego
Lata produkcji:
1975 - 1977
Ilość egzemplarzy: 6035
Historia powstania:
Model M21W2 Dudek zaprezentyowany na jesiennej edycji targów poznańskich w roku 1974
był jednym z przedstawicieli zunifikowanej rodziny motocykli M21.
Prace nad tą serią rozpoczęto w roku 1970 w Zakładzie Doświadczlnym WSK.
Model W2 Dudek należał do klasy 175 ccm. W pojeździe zastosowano silnik serii 059 w
wersji 3 o mocy 11 kW będący zmodyfikowaną wersją znanego W2. Główne cechy
wyróżniające ten model spośród innych z "rodziny ptaków" to wysoka kierownica z
poprzeczką i dwoma seryjnie montowanymi lusterkamiupodabniająca pojazd do pojazdów
H-D z kultowego filmu Easy rider. Podwójne siedzenie można było po podniesieniu
części dla pasażera przekształcić w jednoosobowe z oparciem.
Motocykl seryjnie wyposażono w kierunkowskazy sterowane chromowanym przełącznikiem przy
prawej rączce kierownicy oraz w chromowane płytkie błotniki. "Rasowy" wygląd podkreślał
górny układ wydechowy.
Motocykl produkowano w kilku wersjach w zależności
od kraju do którego był eksportowany.
Dane techniczne:
Silnik:
jednocylindrowy typu 059-3 , dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 61 mm, skok tłoka
59,5 mm,pojemność skokowa 174 ccm, stopień sprężania 9. Moc maksymalna 11,0 kW
(15 KM) przy 6600 obr/min, moment max 1,7 kgm przy 5800 obr/min
Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni
biegów Wał korbowy kuty, składany Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem,
dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1
Chłodzenie swobodnym opływem powietrza. Układ wydechowy górny.
Gaznik:
GM26U3 o średnicy gardzieli 26 mm
Sprzegło:
mokre czterotarczowe z centralną sprężyną dociskową
Skrzynia biegów:
czterobiegowa o kołach stale zazębionych
Napęd:
Przeniesienie napędu na koło tylne łańcuchem 1/2' przełożenie 3,00
Podwozie:
Pojedyncza rama rurowa, zawieszenie tylne na wahaczu wleczonym resorowanym amotyzatorami
teleskopowymi z tłumieniem hydraulicznym (licencja Armstrong).
Zawieszenie przednie na widelcu teleskopowym wykonanym częściowo (półki) ze stopów
lekkich). Wzmocniona, wysoka kierownica z poprzeczką, stacyjka i prędkościomierz umieszczone
w puszkach przykręcanych do górnych półek widelca. Płytkie błotniki chromowane, osłona
łańcucha niepełna.
Koła:
Szprychowe niewymienne obręcze stalowe, przód 3,00x19', tył 3,00x18'
Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe. Srednica bębnów 135 mm. Hamulec
przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.
Instalacja elektryczna:
12V prądnica 50W
Pojemnosci:
Zbiornik paliwa 13 l
Cieżar:
Cieżar własny 115 kg, max obciążenie 160 kg
Zużycie paliwa:
ok. 3,8 l/100 km
Wskaźniki:
Stosunek mocy silnika do cieżaru KM/T
135
Szybkość maksymalna 100 km/h,
Szybkość użytkowa 80 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
żółto- czarna, czerwono- czarna
Wyposażenie:
Zestaw narzędzi, pompka
|
|
|
|
|
|
|