Motocykl SHL typ M11W
Model: SHL M11
Producent: KZWM - SHL Kielce
Lata produkcji: 1967 - maj 1968
Ilość egzemplarzy: 26370.
Historia powstania:
Model M11W był konsekwencją rozwoju modelu M11. Główna różnica polegała na zastosowaniu
nowopowstałego silnika klasy 175 ccm typu W2A konstrukcj Wiesława Wiatraka.
Silnik ten docelowo miał napędzać model M17 Gazela i dlatego po wprowadzeniu "Gazeli" do produkcji seryjnej zaprzestano produkcji M11W.
W2A był całkowicie nową konstrukcją opracowaną i produkowaną w Nowej Dębie Nowością była konstukcja cylindra wykonana metoda AlFer
(żeliwna tuleja zalewana aluminium)
Zastosowano nowy wał korbowy łożyskowany tocznie w aluminiowym kadłubie z zalanymi stalowymi gniazdami.
Trzyrzędowe łożysko stopy korbowodu o dużej średnicy gwarantowało mozliwość planowanego podnoszenia osiągów silnika.
Nowością była też czterobiegowa skrzynka biegów.
Różnicą modeli M11W i M11WLux były chromowane obręcze kół
Dane techniczne :
Silnik:
Typu W2A, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 61,5 mm, skok tłoka
59,5 mm,pojemność skokowa 174 ccm, stopień sprężania 7,6. Moc maksymalna 8,8kW
(12 KM) przy 5400 obr/min. W ostatniej serii produkcyjnej stosowano również silniki S32U (patrz M11Lux)
Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni
biegów Wał korbowy kuty, składany Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem,
dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1
Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.
Gaźnik:
GM 24U3 o średnicy gardzieli 24 mm
Sprzegło:
mokre czterotarczowe
Skrzynia biegów:
czterobiegowa z zębami stale zazębionymi I-2,93, II-1,79, III-1,35, IV -1.
Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.
Napęd:
jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm.118 ogniw. Przełożenie 2,8:1
Podwozie:
Rama kołyskowa z rur stalowych o przekroju prostokątnym. Zawieszenie przednie na
wahaczu pchanym i teleskopach z tłumieniem hydraulicznym. Wahacz łożyskowany na tulejach poliamidowych
Regulowany amortyzator skrętu
Zawieszenie tylne - wahacz wleczony współpracujący z teleskopami o progresywnej
charakterystyce i tłumieniu olejowym.
Koła:
Szprychowe niewymienne obręcze stalowe 18", ogumienie 3,00x18" w wersji LUX obręcze chromowane.
Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe. Srednica bębnów 160 mm. Hamulec
przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.
Instalacja elektryczna:
Iskrownik - prądnica typu M31-06/II 28W , akumulator 6V 7Ah,Reflektor przedni 6V25W/25W+6V 3W
lampa tylna 6V/3W, 6V/5W-światło stop.
Sygnał dźwiękowy prądu stałego typu SDM6
Prostownik selenowy SPS-36-08 umieszczony w reflektorze przednim
Pojemności:
Pojemność zbiornika paliwa 13 l
Ciężar:
masa wlasna 117 kg, nośność 160 kg
Zużycie paliwa:
2,9 l/100 km
Wskaźniki:
Predkość maksymalna
90 km/h, ekonomiczna 60-70 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
początkowo wiśniowa,czarna
Wyposażenie:
kpl narzędzi, pompka do kół