SHL M11W i M11W Lux

Motocykl SHL typ M11W



Model: SHL M11

Producent: KZWM - SHL Kielce

Lata produkcji: 1967 - maj 1968

Ilość egzemplarzy: 26370.

Historia powstania:

Model M11W był konsekwencją rozwoju modelu M11. Główna różnica polegała na zastosowaniu nowopowstałego silnika klasy 175 ccm typu W2A konstrukcj Wiesława Wiatraka.
Silnik ten docelowo miał napędzać model M17 Gazela i dlatego po wprowadzeniu "Gazeli" do produkcji seryjnej zaprzestano produkcji M11W. W2A był całkowicie nową konstrukcją opracowaną i produkowaną w Nowej Dębie Nowością była konstukcja cylindra wykonana metoda AlFer (żeliwna tuleja zalewana aluminium)
Zastosowano nowy wał korbowy łożyskowany tocznie w aluminiowym kadłubie z zalanymi stalowymi gniazdami. Trzyrzędowe łożysko stopy korbowodu o dużej średnicy gwarantowało mozliwość planowanego podnoszenia osiągów silnika. Nowością była też czterobiegowa skrzynka biegów. Różnicą modeli M11W i M11WLux były chromowane obręcze kół

Dane techniczne :

Silnik:

Typu W2A, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 61,5 mm, skok tłoka 59,5 mm,pojemność skokowa 174 ccm, stopień sprężania 7,6. Moc maksymalna 8,8kW (12 KM) przy 5400 obr/min. W ostatniej serii produkcyjnej stosowano również silniki S32U (patrz M11Lux) Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów Wał korbowy kuty, składany Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:

GM 24U3 o średnicy gardzieli 24 mm

Sprzegło:

mokre czterotarczowe

Skrzynia biegów:

czterobiegowa z zębami stale zazębionymi I-2,93, II-1,79, III-1,35, IV -1. Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.

Napęd:

jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm.118 ogniw. Przełożenie 2,8:1

Podwozie:

Rama kołyskowa z rur stalowych o przekroju prostokątnym. Zawieszenie przednie na wahaczu pchanym i teleskopach z tłumieniem hydraulicznym. Wahacz łożyskowany na tulejach poliamidowych
Regulowany amortyzator skrętu
Zawieszenie tylne - wahacz wleczony współpracujący z teleskopami o progresywnej charakterystyce i tłumieniu olejowym.

Koła:

Szprychowe niewymienne obręcze stalowe 18", ogumienie 3,00x18" w wersji LUX obręcze chromowane.

Hamulce:

Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe. Srednica bębnów 160 mm. Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.

Instalacja elektryczna:

Iskrownik - prądnica typu M31-06/II 28W , akumulator 6V 7Ah,Reflektor przedni 6V25W/25W+6V 3W
lampa tylna 6V/3W, 6V/5W-światło stop. Sygnał dźwiękowy prądu stałego typu SDM6
Prostownik selenowy SPS-36-08 umieszczony w reflektorze przednim

Pojemności:

Pojemność zbiornika paliwa 13 l

Ciężar:

masa wlasna 117 kg, nośność 160 kg

Zużycie paliwa:

2,9 l/100 km

Wskaźniki:

Predkość maksymalna

90 km/h, ekonomiczna 60-70 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

początkowo wiśniowa,czarna

Wyposażenie:

kpl narzędzi, pompka do kół

SHL M11 - schemat instalacji elektrycznej