SHL M11 LUX 2 model 1966
Motocykl SHL typ M11 LUX 2
| Dane ogólne: |
| Producent |
KZWM Kielce (SHL) |
| Lata produkcji |
1966-? |
| Ilość egzemplarzy |
? |
| Historia powstania |
Model M11 Lux 2 był kontynuacją modelu z roku poprzedniego i różnił się od niego wyłącznie zastosowaniem ulepszonej wersji silnika S32 nazwanej S32U. Silnik ten charakteryzował się tym że poprawiono jego chłodzenie dzięki zastosowaniu odlewanego z aluminium cylindra z zalaną tuleją żeliwną. Dzięki temu zabiegowi udało się zmniejszyć jego masę oraz poprawić osiągi. Był to pierwszy silnik WSK z cylindrem aluminiowym, który stał się po roku standardem w silnikach serii W i późniejszych.
|
| Charakterystyka techniczna: |
| Silnik |
Typu S32U, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 61,5 mm, skok tłoka
58 mm,pojemność skokowa 173 ccm, stopień sprężania 6,9. Moc maksymalna 7,4kW
(9 KM) przy 58000 obr/min,
Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni
biegów Wał korbowy kuty, składany, cylinder aluminiowy tłok ze stopu lekkiego z wypukłym denkiem,
dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy z przepłukiwaniem zwrotnym,
smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza. |
| Gaźnik |
poziomy GM 24U1 o średnicy gardzieli 24 mm |
| Sprzęgło |
mokre czterotarczowe
|
| Skrzynia biegów |
trzybiegowa o stale zazębionych kołach.
Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika. |
| Napęd: |
jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm. Przełożenie 3,36 |
| Podwozie: |
Rama kołyskowa z rur stalowych o przekroju prostokątnym. Zawieszenie przednie na
wahaczu pchanym i teleskopach z tłumieniem hydraulicznym.
Zawieszenie tylne - wahacz wleczony współpracujący z teleskopami o progresywnej
charakterystyce i tłumieniu olejowym. Układ wydechowy dolny, umieszczony po prawej stronie motocykla.
Blaszane osłony nóg i rąk kierowcy , szyba przednia
|
| Koła: |
Szprychowe niewymienne obręcze stalowe 18", ogumienie 3,00x18'lub obręcze 19', ogumienie 3,00x19'
cisnienie 1,2 przód, 1,4 tył |
| Hamulce: |
Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe. Srednica bębnów 160 mm. Hamulec
przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem. |
| Instalacja elektryczna |
- 6 V. Iskrownik - prądnica o mocy 28W, akumulator 6V 7Ah,Reflektor przedni 6V25W/25W+6V 3W
lampa tylna 6V/3W, 6V/5W-światło stop.
Sygnał dźwiękowy prądu stałego typu SDM6
Prostownik selenowy SPS-36-08 umieszczony w reflektorze przednim |
| Pojemności: |
Pojemność zbiornika paliwa 13 l |
| |
Pojemność skrzyni biegów 0,8 l |
| Prędkość maksymalna: |
90 km/h, ekonomiczna 60-70 km/h |
| Masy: |
Masa własna: 117 kg |
| |
Dopuszczlne obciążenie 160 kg |
| Podstawowe wymiary: |
Rozstaw osi 1290 mm. Długość całkowita 2010 .mm, szerokość 660 mm, wysokość 960 mm. Wznios siodła 760 mm |
| Zuźycie paliwa: |
2,9 l/100 km |
| Stosowane barwy nadwozia: |
czarna |
| Wyposażenie: |
kpl narzędzi, pompka |
SHL M11 - schemat instalacji elektrycznej
Katalog części SHL M11