SHL M11 LUX 2 model 1966

Motocykl SHL typ M11 LUX 2




Dane ogólne:
Producent KZWM Kielce (SHL)
Lata produkcji 1966-?
Ilość egzemplarzy ?
Historia powstania Model M11 Lux 2 był kontynuacją modelu z roku poprzedniego i różnił się od niego wyłącznie zastosowaniem ulepszonej wersji silnika S32 nazwanej S32U. Silnik ten charakteryzował się tym że poprawiono jego chłodzenie dzięki zastosowaniu odlewanego z aluminium cylindra z zalaną tuleją żeliwną. Dzięki temu zabiegowi udało się zmniejszyć jego masę oraz poprawić osiągi. Był to pierwszy silnik WSK z cylindrem aluminiowym, który stał się po roku standardem w silnikach serii W i późniejszych.


Charakterystyka techniczna:
Silnik Typu S32U, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 61,5 mm, skok tłoka 58 mm,pojemność skokowa 173 ccm, stopień sprężania 6,9. Moc maksymalna 7,4kW (9 KM) przy 58000 obr/min, Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów Wał korbowy kuty, składany, cylinder aluminiowy tłok ze stopu lekkiego z wypukłym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy z przepłukiwaniem zwrotnym, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.
Gaźnik poziomy GM 24U1 o średnicy gardzieli 24 mm
Sprzęgło mokre czterotarczowe
Skrzynia biegów trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.
Napęd: jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm. Przełożenie 3,36
Podwozie: Rama kołyskowa z rur stalowych o przekroju prostokątnym. Zawieszenie przednie na wahaczu pchanym i teleskopach z tłumieniem hydraulicznym.
Zawieszenie tylne - wahacz wleczony współpracujący z teleskopami o progresywnej charakterystyce i tłumieniu olejowym. Układ wydechowy dolny, umieszczony po prawej stronie motocykla. Blaszane osłony nóg i rąk kierowcy , szyba przednia
Koła: Szprychowe niewymienne obręcze stalowe 18", ogumienie 3,00x18'lub obręcze 19', ogumienie 3,00x19' cisnienie 1,2 przód, 1,4 tył
Hamulce: Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe. Srednica bębnów 160 mm. Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.
Instalacja elektryczna - 6 V. Iskrownik - prądnica o mocy 28W, akumulator 6V 7Ah,Reflektor przedni 6V25W/25W+6V 3W
lampa tylna 6V/3W, 6V/5W-światło stop. Sygnał dźwiękowy prądu stałego typu SDM6
Prostownik selenowy SPS-36-08 umieszczony w reflektorze przednim
Pojemności: Pojemność zbiornika paliwa 13 l
Pojemność skrzyni biegów 0,8 l
Prędkość maksymalna: 90 km/h, ekonomiczna 60-70 km/h
Masy: Masa własna: 117 kg
Dopuszczlne obciążenie 160 kg
Podstawowe wymiary: Rozstaw osi 1290 mm. Długość całkowita 2010 .mm, szerokość 660 mm, wysokość 960 mm. Wznios siodła 760 mm
Zuźycie paliwa: 2,9 l/100 km
Stosowane barwy nadwozia: czarna
Wyposażenie: kpl narzędzi, pompka

SHL M11 - schemat instalacji elektrycznej
Katalog części SHL M11