WSK

Model M06B3Gil




Marka: WSK

Model: M06B3 Gil

Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego

Lata produkcji: 1975-80

Ilosc egzemplarzy: 56 683

Historia powstania:

Motocykl M 06 B3 Gil to pochodna motocykla M06 B3 należąca do tzw rodziny ptaków stworzonej w roku 1974 przez zespół w składzie inż. Mazur, inż. Czobot, inż. Bryzek, inż. Krzeszowiec, inż. Sagan. W założeniu "ptaki" miały być zunifikowaną rodziną oparta na wspólnym podwoziu i jednostce napedowej różniące się wyglądem zewnetrznym i wyposażeniem.
I tak "Gil" otrzymał nowy zbiornik paliwa uzupełniony o torebkę na drobne wyposażenie, siodło i osłony boczne wykonane z tworzywa, oraz płytkie błotniki.

Dane techniczne:

Silnik:

S 01 Z3A Lux, dwusuwowy jednocylindrowy z przpłukiwaniem zwrotnym. Średnica cylindra -52 mm skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm. Stopień sprężania 7,8, moc maksymalna 7,3 KM (5,4 KW) przy 5300 obr/min, moment maksymalny 9,8 Nm przy 4200 obr/min

Gaźnik:

Typu G20 M2A o gardzieli 20 mm

Sprzęgło:

mokre trzytarczowe

Skrzynia biegów:

trzybiegowa z kołami stale zazębionymi.

Napęd:

Z silnika na koło tylne osłoniętym łańcuchem 1/2', przełożenie 3,31

Podwozie:

Rama rurowa spawana, pojedyńcza zamknięta wykonana z rur okrągłych i prostokątnych. Zawieszenie przednie z modelu M06 B1 o zmienionej sprężynie, zawieszenie tylne na podwójnym wahaczu tłoczonym o skoku 90 mm

Koła:

3,00x18' niewymienne

Hamulce:

Bebnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, zebrowane z wtopiona zeliwna wkładką o średnicy 135 mm

Instalacja elektryczna:

6V, prądnica o mocy 28W, zapłonm iskrownikowy

Pojemnosci:

Skrzynka biegów bd
Zbiornik paliwa bd

Cieżar:

Cieżar własny 100 kg, ciężar max 250 kg

Zużycie paliwa: 2.8 l/100 km przy 60 km/h



Wskaźniki:

Zdolność pokonywania wzniesien bd
Stosunek mocy silnika do cieżaru 73KM/T
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h

Stosowane barwy nadwozia:
Malowanie dwubarwne - błotniki popielate, pozostałe elementy: czerwone, błękitne, żółte

Wyposażenie:
pompka, kpl narzędzi