Motocykl SHL typ M05
|
Model: SHL M05
Producent: WFM Warszawa
Lata produkcji: 1953-55
Ilość egzemplarzy: 12 376.
Historia powstania:
Model M05 był następcą przestarzałego M04.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu S01, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm,
pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania 6. Moc maksymalna 3,0 kW (4 KM) przy 4250 obr/min,
maksymalny moment obrotowy 7,36 Nm przy 3000 obr/min. Dadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił
obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego.
Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu
lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1
Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.
Gaźnik:
Amal E68/16 o średnicy gardzieli 16 mm, filtr powietrza mokry siatkowy, przesłona
rozruchowa na filtrze powietrza
Sprzegło:
mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający
Skrzynia biegów:
trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia I-3,16, II - 1,49, III- 1,00
Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.
Napęd:
jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm o 114 ogniwach. Przełożenie 3,42
Podwozie:
Rama kołyskowa zamknięta podwójna z profili ceowych. Dwa łożyska kulkowe osadzone w główce
ramy. Koło przednie zwieszone na widelcu teleskopowym bez amortyzacji. Zawieszenie
koła tylnego sztywne.Błotniki tłoczone blaszane, bagażnik tłoczony oparty na dwóch
wspornikach przykręconych do blach węzłowych ramy, siodło stalowe wyściełane skórą,
mocowane z przodu wahliwie, z tyłu na dwóch sprężynach. Skrzynka narzędziowa w
postaci walcowej puszki mocowanej pod siodłem do ramy.Podstawka centralna tłoczona
z blachy, częściowa osłona łańcucha, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych.
Koła:
Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"
Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe. Bębny tłoczone z blach stalowej. Srednica bębnów 125 mm. Hamulec
przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.
Instalacja elektryczna:
Zapłon iskrownikowy, prądnica - iskrownik osadzona na lewym czopie wału korbowego.
Statyczne wyprzedzenie zapłonu 27st przed GMP. swieca M14x1,25 175wg Boscha. Prądnica
6V 17W, reflektor przedni ze światłem postojowym, drogowym i mijania, lampa tylna ze światłem
pozycyjnym i oświetleniem tablicy rej.
Pojemności:
Pojemność zbiornika paliwa 10 l
Ciężar:
masa wlasna 79 kg
Zużycie paliwa:
3 l/100 km
Wskaźniki:
Predkość maksymalna
67 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
czarna, wiśniowa
Wyposażenie:
kpl narzędzi, pompka do kół
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instrukcja obsługi widelca teleskopowego
SHL M05 - schemat instalacji elektrycznej - identyczny jak dla M04