|
Marka: WFM
Model: OSA M50 Ł13
Producent: Warszawska Fabryka Motocykli/PTS Ostrów Wielkopolski
Lata produkcji: 1961
Ilość egzemplarzy: 1
Historia powstania:
Model M50 Ł13 powstał W warsztatach Przedsiebiorstwa Transportowego Służby Łączności w
Ostrowie Wielkopolskim i miał służyć pracownikom opróżniającym skrzynki pocztowe.
Pojazd powstały na bazie seryjnej Osy M50 charakteryzował się tym że miał blaszaną, jednoosobową
kabinę kierowcy, blaszaną zamkniętą skrzynię ładunkową wyposażoną w dwuskrzydłowe drzwi tylne
Pojazd miał być produkowany seryjnie na bazie OSY M52, ale skończyło się na wykonaniu jednego
egzemplarza prototypowego
Dane techniczne:
Silnik:
Typu 06A dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym średnica cylindra 57 mm skok tłoka 58 mm pojemnosc skokowa 148ccm, stopien sprezania 5,9 (podaje sie tez 6,5). Moc znamionowa 4,6 kW przy 4800 obr/min, moment obrotowy 1,1 KGm przy 3500 obr/min. Rozrusznik nozny - pedalem.
Gaźnik:
Typu G 20S poziomy o średnicy przelotu 20 mm, dysza główna 75 , filtr powietrza mokry, siatkowy
Sprzegło:
Cierne wielotarczowe, mokre. Umieszczone na wale wejsciowym skrzyni biegów, przeniesienie napedu lancuchem tulejkowym jednorzedowym 3/8'x7,5 mm o 44 ogniwach, przelozenie 2,31
Skrzynia biegów:
Trzybiegowa o kolach stale zazębionych, przełożenia: I-2,985, II - 1,496, III - 1 Zmiana biegów dzwignia nozna dwuramienna umieszczona po prawej stronie pojazdu.
Napęd:
Przeniesienie napędu za pośrednictwem stożkowego mechanizmu różnicowego na dwa koła tylne za posrednictwem dwóch łańcuchów i półosi .
Zawieszenie tylne - wahacze pojedyńcze wahacze wleczone, sprężyny, amortyzatory.
Podwozie:
Rama spawana z rur stalowych. Nadwozie spawane z blachy stalowej, kabina kierowcy jednoosobowa, skrzynia bagażowa żamknięta, wyposażona w dwuskrzydłowe drzwi z tyłu pojazdu.
Koła:
Wymienne, tarczowe o średnicy 14', ogumienie dętkowe 2.25x14, ciśnienie przód 1,2 tyl 1,6 , z pasazerem1,8 atm.
Hamulce:
Pełnopiastowe, bebnowe o średnicy bebnów 160mm na wszystkie trzy koła
Instalacja elektryczna:
Iskrownik- pradnica pradu zmiennego 6V o mocy 28W. Swieca zaplonowa z gwintem M14x1,25 wg Bosch W240 P11S, prostownik selenowy, akumulator 7Ah.
Pojemnosci:
Skrzynka biegów 0,6 l
Zbiornik paliwa 7,5 l
Ciezar:
Ciezar wlasny 270 kg, ciezar max 490 kg
Zuzycie paliwa:
2,6 l/100 km przy 45 km/h
Wskazniki:
Zdolnosc pokonywania wzniesien bd
Stosunek mocy silnika do cieżaru 17,1 KM/T
Szybkosc maksymalna ok. 55-60 km/h,
Szybkosc uzytkowa ok 45-50 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
bd
Wyposazenie:
bd