Indeks chronologiczny wg dat

 

produkcja

1946

 

 

1947

 

·        Prototyp silnika S-01 

·        Prezentacja motocykla SHL 125 na wystawie w Paryżu

·        Prezentacja Sokoła 125 w Ministerstwie Przemysłu i Handlu

 

 

1948

 

·        Seryjna produkcja Sokoła 125 M01 w Warszawie

·        Seryjna produkcja SHL 125 w Kielcach

·        Powstanie Wydziału Doświadczalnego w Kieleckich Zakładach Wyrobów Metalowych

·        Prototyp motocykla rajdowego SHL RJ1

 

1949

 

·        Kolejne prototypy motocykli rajdowych SHL WJ1, RJ1, WJ2

 

1950

 

·        Powołanie Polskiego Związku Motorowego (PZM)

·        Zakończenie produkcji motocykla Sokół 125

 

1951

 

·        Utworzenie Warszawskiej Fabryki Motocykli WFM

·        Uruchomienie fabryki gaźników w Łodzi

·        Pierwsza seria motocykli M04 zmontowana w WFM

·        Wstrzymanie produkcji w Kielcach

 

1952

 

·        Seryjna produkcja M 04 w WFM

·        BKPMot buduje prototyp M06

·        Opracowanie dokumentacji motocykla M07

 

1953

 

·        Powstaje motocykl sprotowy COD 250

·        Powstaje prototyp silnika do motocykla żużlowego

·        Powstaje prototyp motocykla M05

 

1954

 

·        Produkcja seryjna motocykla M05 w WFM

·        Prezentacja prototypu M07 Junak we Wrocławiu

·        Seria informacyjna WFM M06

·        Decyzja o wznowieniu produkcji w WSK wKielcach (produkcja równoległa M06)

 

1955

 

·        Prototyp skutera Żuk

·        Pierwsze starty motocykla żużlowego FIS

·        Seryjna produkcja M06 w WFM i WSK

·        Decyzja o produkcji Junaka

 

1956

 

·        Prototypy skuterów Osa i Bąk

·        Seria informacyjna motocykli Junak

 

1957

 

·        Montaż silników S01 w Nowej Dębie

·        Produkcja seryjna Junaka w Szczecińskiej Fabryce Motocykli (SFM)

·        Prototypy skutera Odra1 i Odra 2

·        Produkcja SHL M06 U w WSK

 

1958

 

·        Prototypy trójkołowych Junaków B20 i B21

·        Modernizacja silnika S01 Przez zakłady w Nowej Dębie

·        100 tysięczna WFM-ka

 

1959

 

·        Do produkcji wchodzi WSK M06L i M06Z

·        Seryjna produkcja SHL  M06T

·        Seryjna produkcja Osy M50 przez WFM

·        Prototypy motocykli klasy 175 i 250 ccm

·         Jednostkowa produkcja motocykli wyczynowych w Ośrodku Doświadczalnym PZM w Warszawie

 

1960

 

·         Prototyp Sarenki w WSK 

·        Seryjna produkcja nastepcy Junaka M07 – Junaka M10

·        250 tysięczna WFM-ka

 

 

1961

 

·        Seyjna produkcja motocykla 175 ccm-  SHL M11

 

 

1962

 

·        250 tysięczna WSK

·        50 tysięczny Junak

·        Osa M52 (175 ccm) zaprezentowana na Międzynarodowych Targach Poznańskich

 

 

1963

 

·        Sprzedaż licencji na produkcję SHL M11 do Indii

·        500 tysięczny silnik S-01 (WFM)

·        Produkcja WFM M06 z silnikiem S-34

·        Prezentacja na Międzynarodowych Targach Poznańskich prototypu WSK Sarenka

 

1964

 

·        Prototyp WFM M16   (??? Co to )

·        Seryjna produkcja WSK M06 mod 64

·        500 tysięczna WFM-ka

·        Prototyp M19 Kos

·        Spadek produkcji Junak-a

·        Połączenie WFM z PZO (Polskie Zakłady Optyczne) – początek końca WFM

 

1965

 

·        Montaż silników z NowejDęby do WFM

·        Koniec produkcji skuterów OSA

·        Motocykle wyczynowe WSK MR16 i WSK M06C

 

1966

 

·        Koniec produkcji WFM M06

·        Prototypy M06B, M15S, Kos2 w Świdniku

·        Nowe silniki – rodzina Wiatr

·        Seria motocykli crossowych Promot MCR

 

1967

 

·        Seryjna produkcja WSK M06 B1

·        Prototyp skutera WSK M57 Montana

·        Seryjna produkcja SHL M11 W

·        Prototyp Promot Junior 250

 

1968

 

·        SHL M17 Gazela zaprezentowany na Międzynarodowych Targach Poznańskich

·        Znak jakości B dla WSK M06B1

·        Spadek produkcji wszystkich modeli motocykli

 

1969

 

·        Prototyp rajdowego SHL 250 ccm

·        Brak popytu na SHL Gazela

·        Motocykl rajdowy Promot NK 125

 

1970

 

·        Koniec produkcji SHL w Kielcach

·        WSK Pracuje nad nową rodziną motocykli M21

·        Seria motocykli rajdowych WSK MR16 BP

·        Prototyp WSK 250 do rajdów obserwowanych

 

1971

 

·        Prezentacja rodziny M21 na Międzynarodowych Targach Poznańskich

·        Produkcja seryjna WSK M06B3

·        Seria WSK MR16 BP/71

·        Prototypy rajdowe MR16C z silnikami Formaero

 

1972

 

·        Produkcja seryjna WSK 175  M21 W-2

·        Rajdowe motocykle MR16C z silnikami Formaero

·        Powstaje Ośrodek Badawczo Rozwojowy przy WSK Świdnik

·        Seria WSK MR16 T do rajdów obserwowanych

 

1973

 

·         Produkcja motocykla WSK M21 W-2 Sport

·        Trzecia seria silników Formaero

 

1974

 

·         Seryjna produkcja motocykli Gil i Kobuz

·         

 

 

1975

 

·         Seryjna produkcja motocykli Lelek, Bąk i Dudek

 

1976

 

·        Seryjna produkcja motocykla WSK M 21 W-2 S2

·        Seria motocykli Barron 125

·        Prototypowe silniki typu 3.40

 

 

1977 

 

·         Prototyp motocykla Kraska

 

 

 

1978

 

·         Seria motocykli Perkoz

·        Prototyp M30 Sokół

·        Koniec  produkcji motocykli Lelek, Bąk i Dudek

 

 

1979

 

·        Produkcja motocykla WSK M06 B3 Kos

·        Prototyp motocykla M26

 

 

1980 

 

·        Produkcja motocykla Gil

·        Prototypy motocykli terenowych z Bydgoszczy

 

 

1981

 

·        Uproszczona wersja prototypu WSK M30

 

 

1984

 

·         Decyzja o przerwaniu produkcji silników w Nowej Dębie

·        Decyzja o przrwaniu produkcji  motocykli w Świdniku

 

1985

 

·        2 milionowy WSK

·        Zakończenie produkcji motocykli WSK w dniu 31 października