![]() |
1946
1947
· Prototyp silnika S-01
· Prezentacja motocykla SHL 125 na wystawie w Paryżu
· Prezentacja Sokoła 125 w Ministerstwie Przemysłu i Handlu
1948
· Seryjna produkcja Sokoła 125 M01 w Warszawie
· Seryjna produkcja SHL 125 w Kielcach
· Powstanie Wydziału Doświadczalnego w Kieleckich Zakładach Wyrobów Metalowych
· Prototyp motocykla rajdowego SHL RJ1
1949
· Kolejne prototypy motocykli rajdowych SHL WJ1, RJ1, WJ2
1950
· Powołanie Polskiego Związku Motorowego (PZM)
· Zakończenie produkcji motocykla Sokół 125
1951
· Utworzenie Warszawskiej Fabryki Motocykli WFM
· Uruchomienie fabryki gaźników w Łodzi
· Pierwsza seria motocykli M04 zmontowana w WFM
· Wstrzymanie produkcji w Kielcach
1952
· Seryjna produkcja M 04 w WFM
· BKPMot buduje prototyp M06
· Opracowanie dokumentacji motocykla M07
1953
· Powstaje motocykl sprotowy COD 250
· Powstaje prototyp silnika do motocykla żużlowego
· Powstaje prototyp motocykla M05
1954
· Produkcja seryjna motocykla M05 w WFM
· Prezentacja prototypu M07 Junak we Wrocławiu
· Seria informacyjna WFM M06
· Decyzja o wznowieniu produkcji w WSK wKielcach (produkcja równoległa M06)
1955
· Prototyp skutera Żuk
· Pierwsze starty motocykla żużlowego FIS
· Seryjna produkcja M06 w WFM i WSK
· Decyzja o produkcji Junaka
1956
· Prototypy skuterów Osa i Bąk
· Seria informacyjna motocykli Junak
1957
· Montaż silników S01 w Nowej Dębie
· Produkcja seryjna Junaka w Szczecińskiej Fabryce Motocykli (SFM)
· Prototypy skutera Odra1 i Odra 2
· Produkcja SHL M06 U w WSK
1958
· Prototypy trójkołowych Junaków B20 i B21
· Modernizacja silnika S01 Przez zakłady w Nowej Dębie
· 100 tysięczna WFM-ka
1959
· Do produkcji wchodzi WSK M06L i M06Z
· Seryjna produkcja SHL M06T
· Seryjna produkcja Osy M50 przez WFM
· Prototypy motocykli klasy 175 i 250 ccm
· Jednostkowa produkcja motocykli wyczynowych w Ośrodku Doświadczalnym PZM w Warszawie
1960
· Prototyp Sarenki w WSK
· Seryjna produkcja nastepcy Junaka M07 – Junaka M10
· 250 tysięczna WFM-ka
1961
· Seyjna produkcja motocykla 175 ccm- SHL M11
1962
· 250 tysięczna WSK
· 50 tysięczny Junak
· Osa M52 (175 ccm) zaprezentowana na Międzynarodowych Targach Poznańskich
1963
· Sprzedaż licencji na produkcję SHL M11 do Indii
· 500 tysięczny silnik S-01 (WFM)
· Produkcja WFM M06 z silnikiem S-34
· Prezentacja na Międzynarodowych Targach Poznańskich prototypu WSK Sarenka
1964
· Prototyp WFM M16 (??? Co to )
· Seryjna produkcja WSK M06 mod 64
· 500 tysięczna WFM-ka
· Prototyp M19 Kos
· Spadek produkcji Junak-a
· Połączenie WFM z PZO (Polskie Zakłady Optyczne) – początek końca WFM
1965
· Montaż silników z NowejDęby do WFM
· Koniec produkcji skuterów OSA
· Motocykle wyczynowe WSK MR16 i WSK M06C
1966
· Koniec produkcji WFM M06
· Prototypy M06B, M15S, Kos2 w Świdniku
· Nowe silniki – rodzina Wiatr
· Seria motocykli crossowych Promot MCR
1967
· Seryjna produkcja WSK M06 B1
· Prototyp skutera WSK M57 Montana
· Seryjna produkcja SHL M11 W
·
Prototyp Promot
Junior 250
1968
· SHL M17 Gazela zaprezentowany na Międzynarodowych Targach Poznańskich
· Znak jakości B dla WSK M06B1
· Spadek produkcji wszystkich modeli motocykli
1969
· Prototyp rajdowego SHL 250 ccm
· Brak popytu na SHL Gazela
· Motocykl rajdowy Promot NK 125
1970
· Koniec produkcji SHL w Kielcach
· WSK Pracuje nad nową rodziną motocykli M21
· Seria motocykli rajdowych WSK MR16 BP
· Prototyp WSK 250 do rajdów obserwowanych
1971
· Prezentacja rodziny M21 na Międzynarodowych Targach Poznańskich
· Produkcja seryjna WSK M06B3
· Seria WSK MR16 BP/71
· Prototypy rajdowe MR16C z silnikami Formaero
1972
· Produkcja seryjna WSK 175 M21 W-2
· Rajdowe motocykle MR16C z silnikami Formaero
· Powstaje Ośrodek Badawczo Rozwojowy przy WSK Świdnik
· Seria WSK MR16 T do rajdów obserwowanych
1973
· Produkcja motocykla WSK M21 W-2 Sport
· Trzecia seria silników Formaero
1974
· Seryjna produkcja motocykli Gil i Kobuz
·
1975
· Seryjna produkcja motocykli Lelek, Bąk i Dudek
1976
· Seryjna produkcja motocykla WSK M 21 W-2 S2
· Seria motocykli Barron 125
· Prototypowe silniki typu 3.40
1977
· Prototyp motocykla Kraska
1978
· Seria motocykli Perkoz
· Prototyp M30 Sokół
· Koniec produkcji motocykli Lelek, Bąk i Dudek
1979
· Produkcja motocykla WSK M06 B3 Kos
· Prototyp motocykla M26
1980
· Produkcja motocykla Gil
· Prototypy motocykli terenowych z Bydgoszczy
1981
· Uproszczona wersja prototypu WSK M30
1984
· Decyzja o przerwaniu produkcji silników w Nowej Dębie
· Decyzja o przrwaniu produkcji motocykli w Świdniku
1985
· 2 milionowy WSK
· Zakończenie produkcji motocykli WSK w dniu 31 października