Motorower 211 Chart
![]() |
Model: 211 Chart
Producent: Romet - Bydgoszcz
Lata produkcji: 1988-1994
Ilość egzemplarzy: ?
Historia powstania:
Model 211 był wersją modelu 210 różniącą się zastosowaniem kół wykonanych ze stopu lekkiego.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu 27, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 38 mm,
skok tłoka 44 mm,pojemność skokowa 49,8 ccm, stopień sprężania 8.
Moc maksymalna 2,0kW (2,8 KM) przy 5800 obr/min, maksymalny moment obrotowy
3,5 Nm przy 4800 obr/min. Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę
silnika, sprzęgła i skrzyni biegów Wał korbowy kuty, składany Tłok ze stopu
lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy,
smarowanie mieszankowe 30:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.
Gaźnik:
14 MC lbu Bing1/14/206
Sprzegło:
mokre dwutarczowe
Skrzynia biegów:
trzybiegowa o stale zazębionych kołach.
Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.
Napęd:
jednorzędowym łańcuchem rolkowym 12,7x8,51x5,2 mm.
Podwozie:
Rama pojedyńcza rurowa. Koło przednie zwieszone na widelcu teleskopowym z
tłumieniem olejowym. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu wleczonym.
Amortyzatory teleskopowe .Błotniki tłoczone blaszane,
pełna osłona łańcucha, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych.
Koła:
Wykonanie ze stopów lekkich 17", ogumienie przód 2 1/4, tył 2 3/4
Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe. Hamulec
przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.
Instalacja elektryczna:
Prądnico-istrownik typ 105. 6V, 25W. Akumulator 10Ah, Zapłon bezstykowy elektroniczny,
świeca F-100 Reflektor przedni z żarówką 25/25W, światło tylne 5/21W, przerywacz kierunkowskazów
ME-2, żarówki 4X21W, oswietlenie predkościomierza, sygnał dźwiękowy bateryjny.
Pojemności:
Pojemność zbiornika paliwa 8,2 l w tym 1 l rezerwy
Ciężar:
masa wlasna 76 kg, dop obciążenie 160 kg
Zużycie paliwa:
2,3 l/100 km
Wskaźniki:
Predkość maksymalna
50 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
biało -niebieska
Wyposażenie:
kpl narzędzi, pompka do kół
schemat instalacji elektrycznej