M780 Kadet

Motorower Kadet typ M780



Marka: Romet

Model: 780

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

Lata produkcji: 1980-1990

Ilość egzemplarzy: ?.

Historia powstania:

Model 780 był powrotem po modelu 760 do konstrukcji z ramą obniżoną w części środkowej. Konstruktorzy nie wrócili jednak do pomysłu umieszczenia zbiornika paliwa pod bagażnikiem tylnym decydując się na umieszczenie go "klasycznie" na ramie. Pojazd wyposażono w zespół napędowy typu 023 o mocy 1,7 KM.

Dane techniczne:

Silnik:

Typu 023 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 8. Moc maksymalna 1,7 KM (32 KM/l) przy 4800 obr/min, moment max 2,85 Nm Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wal korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:30) z olejemLux10

Gażnik:

Poziomy typu GM12F1 o średnicy gardzieli 12 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.

Sprzegło:

Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.

Skrzynia biegów:

Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełozenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:

Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego częsciowo osłoniętym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; głowna rura nośna o średnicy 45x2, pozostale o średnicy 30x2. Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 80 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia. Siodło pojedyncze typu rowerowego, dzwonek rowerowy.

Koła:

Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 2,25-16. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.

Hamulce:

Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopionż żeliwna wkładka. Średnica bębnów 97,5 mm szerokość szczek 20 mm.

Instalacja elektryczna:

Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Pradnica- iskrownik o mocy 20W. Pradnica umieszczona na lewym czopie walu korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x F80 (Iskra). Odstep elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W.

Pojemności:

Skrzynka biegów 0,75 l

Zbiornik paliwa 4,5 l

Cieżar:

Cieżar własny 46 kg, cieżar max 166 kg

Zużycie paliwa:

2,2 l/100 km przy 45 km/h

Wskaźniki:

Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,

Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T

Szybkość maksymalna 40 km/h,

Szybkość uzytkowa 35 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

pomarańczowa,niebieska, jasnozielona

Wyposażenie:

Komplet narzedzi, pompka do opon

Rys. 1: mr231-1.jpg

Rys. 1: mr231-1.jpg

Rys. 1: mr231-1.jpg

Rys. 1: mr231-1.jpg

Rys. 1: mr231-1.jpg

Rys. 1: mr231-1.jpg

Rys. 1: mr231-1.jpg



schemat instalacji elektrycznej