Motorower Kadet typ M780
|
Marka: Romet
Model: 780
Producent: Predom Romet w Bydgoszczy
Lata produkcji: 1980-1990
Ilość egzemplarzy: ?.
Historia powstania:
Model 780 był powrotem po modelu 760 do konstrukcji z ramą obniżoną w części środkowej.
Konstruktorzy nie wrócili jednak do pomysłu umieszczenia zbiornika paliwa pod bagażnikiem tylnym decydując się
na umieszczenie go "klasycznie" na ramie. Pojazd wyposażono w zespół napędowy typu 023 o mocy 1,7 KM.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu 023 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 8. Moc maksymalna 1,7 KM (32 KM/l) przy 4800 obr/min, moment max 2,85 Nm Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wal korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:30) z olejemLux10
Gażnik:
Poziomy typu GM12F1 o średnicy gardzieli 12 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.
Sprzegło:
Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełozenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów
do koła tylnego częsciowo osłoniętym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie
2,54.
Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; głowna rura nośna o średnicy 45x2,
pozostale o średnicy 30x2. Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym
bez tłumienia, o skoku 80 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia.
Siodło pojedyncze typu rowerowego, dzwonek rowerowy.
Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 2,25-16. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopionż żeliwna wkładka. Średnica bębnów 97,5 mm szerokość szczek 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Pradnica- iskrownik o mocy 20W. Pradnica umieszczona na lewym czopie walu korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x F80 (Iskra). Odstep elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W.
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 4,5 l
Cieżar:
Cieżar własny 46 kg, cieżar max 166 kg
Zużycie paliwa:
2,2 l/100 km przy 45 km/h
Wskaźniki:
Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,
Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,
Szybkość uzytkowa 35 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
pomarańczowa,niebieska, jasnozielona
Wyposażenie:
Komplet narzedzi, pompka do opon
|
|
|
|
|
|
|