Motorower typ 760 - Polo
|
|
Marka: Romet
Model: 760 Polo
Producent: Predom Romet w Bydgoszczy
Lata produkcji: 1976-1980
Ilość egzemplarzy: ?.
Historia powstania:
Model 760 powstał na bazie modelu 750, a zmiany dotyczyły wyłącznie sylwetki
naśladującej rowery stosowane do gry w polo.
Zmieniono więc kierownicę na wysoką (motorower na zdjęciu ma nieoryginalną kierownicę), zbiornik paliwa powrócił między siodło a kierownicę,
a siedzenie zyskało oparcie.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu 017 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Srednica cylindra 38 mm skok tloka 44 mm, pojemnosc skokowa 49,8 ccm. Stopien sprezania 6,5. Moc maksymalna 1,6 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min. Cylinder aluminiowy z wkładką żeliwną, glowica ze stopu lekkiego. Wal korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejemLux10
Gażnik:
Poziomy typu GM12F o średnicy gardzieli 12 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.
Sprzegło:
Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przelozenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów
do kola tylnego czesciowo osłonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie
2,54.
Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; glowna rura nosna o srednicy 45x2,
pozostale o srednicy 30x2. Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym
bez tłumienia, o skoku 80 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia.
Siodło pojedyncze wydłużone, bagażnik za siodłem.
Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 2,25-16. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopionż żeliwna wkladka. Srednica bebnów 97 mm szerokosc szczek 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Pradnica- iskrownik dwucewkowa o mocy 17W. Pradnica umieszczona na lewym czopie walu korbowego pod kolem magnesowym. Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zapłonowa M14x175. Odstep elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W. Sygnal elektryczny pradu zmiennego
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 6,0 l
Cieżar:
Cieżar własny 45 kg, cieżar max 130 kg
Zużycie paliwa:
1,7 l/100 km przy 45 km/h
Wskaźniki:
Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,
Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T
Szybkość maksymalna 50 km/h,
Szybkość uzytkowa 35 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
jasnoniebieska, jasnozielona, łżóta
Wyposażenie:
Komplet narzedzi, pompka do opon
schemat instalacji elektrycznej