760 Polo

Motorower typ 760 - Polo





Marka: Romet

Model: 760 Polo

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

Lata produkcji: 1976-1980

Ilość egzemplarzy: ?.

Historia powstania:

Model 760 powstał na bazie modelu 750, a zmiany dotyczyły wyłącznie sylwetki naśladującej rowery stosowane do gry w polo. Zmieniono więc kierownicę na wysoką (motorower na zdjęciu ma nieoryginalną kierownicę), zbiornik paliwa powrócił między siodło a kierownicę, a siedzenie zyskało oparcie.

Dane techniczne:

Silnik:

Typu 017 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Srednica cylindra 38 mm skok tloka 44 mm, pojemnosc skokowa 49,8 ccm. Stopien sprezania 6,5. Moc maksymalna 1,6 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min. Cylinder aluminiowy z wkładką żeliwną, glowica ze stopu lekkiego. Wal korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejemLux10

Gażnik:

Poziomy typu GM12F o średnicy gardzieli 12 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.

Sprzegło:

Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.

Skrzynia biegów:

Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przelozenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:

Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo osłonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; glowna rura nosna o srednicy 45x2, pozostale o srednicy 30x2. Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 80 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia. Siodło pojedyncze wydłużone, bagażnik za siodłem.

Koła:

Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 2,25-16. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.

Hamulce:

Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopionż żeliwna wkladka. Srednica bebnów 97 mm szerokosc szczek 20 mm.

Instalacja elektryczna:

Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Pradnica- iskrownik dwucewkowa o mocy 17W. Pradnica umieszczona na lewym czopie walu korbowego pod kolem magnesowym. Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zapłonowa M14x175. Odstep elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W. Sygnal elektryczny pradu zmiennego

Pojemności:

Skrzynka biegów 0,75 l

Zbiornik paliwa 6,0 l

Cieżar:

Cieżar własny 45 kg, cieżar max 130 kg

Zużycie paliwa:

1,7 l/100 km przy 45 km/h

Wskaźniki:

Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,

Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T

Szybkość maksymalna 50 km/h,

Szybkość uzytkowa 35 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

jasnoniebieska, jasnozielona, łżóta

Wyposażenie:

Komplet narzedzi, pompka do opon

schemat instalacji elektrycznej