705 Pegaz

Motorower Pegaz typ 705


Prezentowane zdjęcie pochodzi z instrukcji obsługi



Marka: Romet

Model: 705 Pegaz

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

Lata produkcji: 1972-1973?

Ilość egzemplarzy: ?.

Historia powstania:

Pegaz model 705 jest pochodną modelu 700 - wersją zubożoną, charakteryzująca się sztywnym zawieszeniem tylnym. Pozostałe elementy są zunifikowane z modelem podstawowym 700

Dane techniczne:

Silnik:

Typu 010 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Srednica cylindra 38 mm skok tloka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 6,5. Moc maksymalna 1,6 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min. Cylinder aluminiowy, głowica ze stopu lekkiego wyposażona w dekompresor sterowany dźwignią sprzęgła. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny - pedały. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

Gażnik:

Poziomy typu GM12F o średnicy gardzieli 12 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.

Sprzegło:

Mokre, automatyczne, odśrodkowe umieszczone na wale silnika.

Skrzynia biegów:

Automatyczna ze sprzęgłem odśrodkowym. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:

Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo oslonietym lancuchem 1/2"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; główna rura nośna o srednicy 45x2, pozostale o srednicy 30x2. Zawieszenie kola przedniego na krótkim wahaczu pchanym bez tłumienia, o skoku 50 mm. Zawieszenie koła tylnego sztywne. Siodło pojedyncze typu rowerowego, dzwonek typu rowerowego.

Koła:

Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 2,25-16. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.

Hamulce:

Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopione żeliwna wkladka. Srednica bebnów 97 mm szerokosc szczek 20 mm.

Instalacja elektryczna:

Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Prądnica- iskrownik trzy cewkowa o mocy 23W. Pradnica umieszczona na lewym czopie walu korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x175. Odstep elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W.

Pojemności:

Skrzynka biegów 0,75 l

Zbiornik paliwa 6,0 l

Cieżar:

Cieżar własny 45 kg, cieżar max 130 kg

Zużycie paliwa:

1,7 l/100 km przy 45 km/h

Wskaźniki:

Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,

Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T

Szybkość maksymalna 50 km/h,

Szybkość uzytkowa 35 km/h

Stosowane barwy nadwozia:
wiśnowa, jasnoniebieska

bd

Wyposażenie:

Komplet narzedzi, pompka do opon
schemat instalacji elektrycznej