700 Pegaz

Motorower Pegaz typ 700





Marka: Romet

Model: 700 Pegaz

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

Lata produkcji: 1972-1976

Ilość egzemplarzy: ?.

Historia powstania:

Pegaz jest pierwszym motorowerem z nowej rodziny, która od 1972 rozwijała się niezależnie od Komarów.Główne jego cechy to mniejsze niż w Komarach koła, przeniesiony nad tylny błotnik płaski zbiornik paliwa, co znacznie ułatwiało wsiadanie, nowy silnik, - pierwszy w "kwadratowych" obudowach wyposażony w jednobiegową skrzynię biegów i sprzęgło odśrodkowe (napęd znany z wcześniejszego silnika S38-SH. Ciekawie zrealizowano sterowanie sprzęgłem i dekompresorem za pomocą jednej dźwigni - sprzęgła. Wciśnięcie sprzęgła trochę mniej niż połowę skoku powodowało dociśnięcie okładzin sprzęgła i umożliwiało rozruch pedałami. Mocniejsze wciśnięcie dźwigni uruchamiało dekompresor - co pozwalało mniej sprawnym fizycznie kierowcom "zakręcić silnikiem".

Dane techniczne:

Silnik:

Typu 010 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Srednica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 6,5. Moc maksymalna 1,6 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min. Cylinder aluminiowy z tuleja żeliwną , głowica ze stopu lekkiego wyposażona w dekompresor sterowany dźwignią sprzęgła. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny - pedały. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

Gażnik:

Poziomy typu GM12F o średnicy gardzieli 12 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.

Sprzegło:

Mokre , odsrodkowe umieszczone na wale silnika.

Skrzynia biegów:

Automatyczna ze sprzęgłem odśrodkowym. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:

Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo oslonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przelozenie 2,54.

Podwozie:

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; główna rura nośna o srednicy 45x2, pozostale o srednicy 30x2. Zawieszenie kola przedniego na krótkim wahaczu pchanym bez tłumienia, o skoku 50 mm. Zawieszenie koła tylnego na dwóch teleskopach bez tłumienia. Siodło pojedyncze typu rowerowego, dzwonek typu rowerowego.

Koła:

Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 2,25-16. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.

Hamulce:

Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopione żeliwna wkladka. Srednica bebnów 97 mm szerokosc szczek 20 mm.

Instalacja elektryczna:

Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Prądnica- iskrownik trzy cewkowa o mocy 23W. Pradnica umieszczona na lewym czopie walu korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x175. Odstep elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W.

Pojemności:

Skrzynka biegów 0,75 l

Zbiornik paliwa 6,0 l

Cieżar:

Cieżar własny 45 kg, cieżar max 130 kg

Zużycie paliwa:

1,7 l/100 km przy 45 km/h

Wskaźniki:

Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,

Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T

Szybkość maksymalna 50 km/h,

Szybkość uzytkowa 35 km/h

Stosowane barwy nadwozia:
wiśnowa, niebieska

bd

Wyposażenie:

Komplet narzedzi, pompka do opon

Zdjęcia są marnej jakości, ale w chwili obecnej nie mam lepszych.









schemat instalacji elektrycznej
Tu znajdziesz katalog części zamiennych