50T1 lub Komar 2370
Motorower typ 50T1 lub Komar 2370
|
|
Marka: Romet
Model: 50T1
Producent: Predom Romet w Bydgoszczy
Lata produkcji: 1976
Ilość egzemplarzy: ?.
Historia powstania:
Model 50T1 powstał w oparciu o zapotrzebowanie rynku na motorowery dwuosobowe
Dzięki silnikowi o mocy 2,5 kM wyposażonemu w trzybiegowa skrzynkę przekładniową
możliwa jest jazda z pasażerem z prędkością do 40km/h.
W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe
i nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa. Nowym rozwiązaniem jest również teleskopowy
widelec przedni.
Umieszczony za siodłem pasażera bagażnik umożliwia transport 8 kg bagażu.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony
powietrzem. Srednica cylindra 38 mm skok tloka 44 mm, pojemnosc skokowa 49,8 ccm.
Stopien sprezania 8. Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min.Cylinder żeliwny,
głowica ze stopu lekkiego. Wal korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie.
Rozrusznik nozny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Gażnik:
Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm.
Filtr powietrza suchy
Sprzegło:
Mokre trzytarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.
Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite:
I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów
do kola tylnego czesciowo osłonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie
2,54.
Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym
bez tłumienia, o skoku 70 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez
tłumienia skok 50 mm.
Siodło kanapowe dwuosobowe.
Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 19". Ogumienie 2,25-19. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopionż żeliwna wkladka. Srednica bebnów 97 mm szerokosc szczek 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Pradnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W.
Pradnica umieszczona na lewym czopie walu korbowego pod kolem magnesowym.
Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza
0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x175. Odstep elektrod swiecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W. Sygnal elektryczny pradu
stałego - bateryjny
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 9,0 l
Cieżar:
Cieżar własny 63 kg, cieżar max 150 kg
Zużycie paliwa:
2,8 l/100 km przy 40 km/h
Wskaźniki:
Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,
Stosunek mocy silnika do ciezaru 35 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,
Szybkość uzytkowa 40 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
zielona, czerwona, niebieska, żółta
Wyposażenie:
Komplet narzedzi, pompka do opon