50T1 lub Komar 2370

Motorower typ 50T1 lub Komar 2370





Marka: Romet

Model: 50T1

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

Lata produkcji: 1976

Ilość egzemplarzy: ?.

Historia powstania:

Model 50T1 powstał w oparciu o zapotrzebowanie rynku na motorowery dwuosobowe Dzięki silnikowi o mocy 2,5 kM wyposażonemu w trzybiegowa skrzynkę przekładniową możliwa jest jazda z pasażerem z prędkością do 40km/h. W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe i nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa. Nowym rozwiązaniem jest również teleskopowy widelec przedni.
Umieszczony za siodłem pasażera bagażnik umożliwia transport 8 kg bagażu.

Dane techniczne:

Silnik:

Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Srednica cylindra 38 mm skok tloka 44 mm, pojemnosc skokowa 49,8 ccm. Stopien sprezania 8. Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min.Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wal korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nozny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

Gażnik:

Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza suchy

Sprzegło:

Mokre trzytarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.

Skrzynia biegów:

trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:

Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo osłonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm. Siodło kanapowe dwuosobowe.

Koła:

Niewymienne o średnicy obręczy 19". Ogumienie 2,25-19. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.

Hamulce:

Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopionż żeliwna wkladka. Srednica bebnów 97 mm szerokosc szczek 20 mm.

Instalacja elektryczna:

Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Pradnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Pradnica umieszczona na lewym czopie walu korbowego pod kolem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x175. Odstep elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W. Sygnal elektryczny pradu stałego - bateryjny

Pojemności:

Skrzynka biegów 0,75 l

Zbiornik paliwa 9,0 l

Cieżar:

Cieżar własny 63 kg, cieżar max 150 kg

Zużycie paliwa:

2,8 l/100 km przy 40 km/h

Wskaźniki:

Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,

Stosunek mocy silnika do ciezaru 35 KM/T

Szybkość maksymalna 40 km/h,

Szybkość uzytkowa 40 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

zielona, czerwona, niebieska, żółta

Wyposażenie:

Komplet narzedzi, pompka do opon