Motorynka Pony typ 50M1
Model: Pony 50 M1
Producent: Romet
Lata produkcji: 1978-80
Ilość egzemplarzy: ?.
Historia powstania:
Pony M1 była zupełnie nową konstrukcją opartą wprawdzie o podzespoły stosowane w innych seryjnie produkowanych w tym czasie motorowerów, ale idea zbudowania małego pojazdu przeznaczonego głównie dla młodzieży było pomysłem całkowicie rewolucyjnym.
Niska rama oparta na balonowych kołach oraz wysoka wywinięta kierownica tworzyły charakterystyczną sylwetkę pojazdu. W modelu tym w odróżnieniu od późniejszych wykonań uwagę zwracało również siodło typu rowerowego z możłiwością regulacji wysokości
Dane techniczne:
Silnik:
Typ 022 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem. Pojemność skokowa 49,8 ccm, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, stopień sprężania 8. Moc 1,25 kW przy 4800 obr/min. Maks moment obrotowy 2,85 Nm przy 4000 obr/min
Gaźnik:
poziomy typu GM12F1
Sprzegło:
dwutarczowe mokre ze sprężyną centralną
Skrzynia biegów:
dwubiegowa, zmiana biegów rączką pokrętną po lewej stronie kierownicy
Napęd:
Łańcuch rolkowy 12,7x7,75x4,88 o 84 ogniwach
Podwozie:
Rama rurowa, zawieszenie przednie teleskopowe o skoku 65 mm, zawieszenie tylne na wahaczu wleczonym i amortyzatorach teleskopowych o skoku 50 mm. Siodło jednoosobowe o regulowanej wysokości.
Koła:
koła szprychowe wykonane ze stopu aluminium, ogumienie 9x21/2'
Hamulce:
bębnowe na oba koła o średnicy bębnów 97,5 mm
Instalacja elektryczna:
Iskrownik - prądnica o mocy 20 W, świeca F80, oświetlenie przednie żarówka 15/15W, tylne żarówka 5W.
Pojemności:
zbiornik paliwa 5,5 l
Ciężar:
40 kg
Zużycie paliwa:
2,2 l/100 km
Wskaźniki:
prędkość maksymalna 40 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
pomarańczowa, żółta, jasnozielona
Wyposażenie:
Pompka, zestaw narzędzi
Tu znajdziesz katalog części zamiennych
schemat instalacji elektrycznej