Motorower Komar typ 2338
|
Model: Komar 2338
Producent: Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy / Romet
Lata produkcji: 1972-1974
Ilość egzemplarzy: ?.
Historia powstania:
W roku 1972 do podwozia modelu 2330 zabudowano nowy zespół napędowy S-38 SH.
Miał on kilka istotnych zmian w stosunku do poprzednio stosowanych silników.
Moc maksymalna wzrosła do 1,25 KW przy 4700 obr/min, moment obrotowy osiagnął
2,9 Nm przy 3400 obr/min. Zupełnie inaczej rozwiązano zespoły sprzegła i skrzyni
biegów zastępujac je zamontowanym na czopie wału korbowego bebnowym sprzegłem
odśrodkowym zespolonym ze sprzegłem rozruchowym. Dodatkowo silnik wyposażono w
dekompresor sterowany dźwignia sprzegła. Skrzynia biegów miała jedno stałe
przełożenie, a prędkosc jazdy regulowano obrotami silnika.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu S-38SH o mocy 1,25 kW przy 4700 obr /min i momencie obrotowym 2,9 Nm przy 3 400 obr/min
Gaźnik:
Dane jak w modelu 2330
Sprzegło:
Automatyczne sprzegło mokre odśrodkowe z możliwoscia wyłączania ręcznego
Skrzynia biegów:
Stałe zazębienie - skrzynia jednobiegowa
Napęd:
Dane jak w modelu 2330
Podwozie:
Dane jak w modelu 2330
Koła:
Dane jak w modelu 2330
Hamulce:
Dane jak w modelu 230.
Instalacja elektryczna:
Dane jak w modelu 232
Pojemności:
Dane jak w modelu 230
Cieżar:
Dane jak w modelu 230, masa wlasna 50 kg
Zużycie paliwa:
Dane jak w modelu 230
Wskaźniki:
Prędkość maksymalna 40 km./h
Stosowane barwy nadwozia:
wisniowa, biało niebieska
Wyposazenie:
Dane jak w modelu 230