Ogar 200
Motorower Ogar typ 200
Dane ogólne: |
Producent |
Zakłady Metalowe Romet w Bydgoszczy |
Lata produkcji |
1983-85 |
Ilość egzemplarzy |
? |
Historia powstania |
Wprowadzenie do produkcji tego opartego na podzespołach Rometa 50T3 została wymuszona zaprzestaniem
produkcji przez Dezamet trzybiegowego silnika typu 019. Powstały dzięki temu dwa modele Rometa - Ogar 200 - z silnikem
Jawa 223 i Ogar 205 z dwubiegowym silnikiem typu 023 (Dezamet).
Głowne zmiany konstrukcyjne polegały na dostosowaniu podwozia do zupełnie inaczej mocowanego silnika, znalezieniu miejsca na
filtr powietrza i inny układ wydechowy oraz dostosowanie do innych przełożeń skrzyni biegów - zastosowano ogromne koło łańcuchowe
przy kole tylnym.
|
Charakterystyka techniczna: |
Silnik |
Dwusuwowy jednocylindrowy, typu Jawa 223,średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44mm, poj skokowa 49,9 ccm
Stopień sprężania 9,5. Moc maksymalna 1,4 kW przy 4500 obr |
Gaźnik |
Jikov 2917 PSb |
Sprzęgło |
Mokre dwutarczowe |
Skrzynia biegów |
Trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmana biegów nożna.
|
Napęd: |
Łańcuchowy od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem 12,7x7,75x4,88 o 118
ogniwach |
Podwozie: |
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Zawieszenie koła przedniego teleskopowe bez tłumienia, o skoku
65 mm. Zawieszenie kola tylnego na podwójnym wahaczu i teleskopach
Skok zawieszenia 50 mm.
Błotnik przedni mocowany do dolnych nóg teleskopów, Siodło
podwójne z gumy piankowej pokrytej dermatoidem. |
Koła: |
Niewymienne o średnicy obreczy 23". Ogumienie 2,125-23. Ciśnienie powietrza przód
1,75, tył 2,25 bar. |
Hamulce: |
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną
żeliwna wkładką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm. |
Instalacja elektryczna |
Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Prądnica- iskrownik o mocy 20W,oddzielna cewka zapłonowa.
Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,5 mm przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza
0,4 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14 F80. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 5W. Sygnał elektryczny prądu
zmiennego. |
Pojemności: |
Zbiornik paliwa 9 l |
|
|
Prędkość maksymalna: |
40 km/h |
Prędkość maksymalna użytkowa: |
35 km/h |
Masy: |
Ciężar własny 60 kg |
|
Dopuszczalne obciążenie 150 kg |
Podstawowe wymiary: |
Rozstaw osi 1200 mm. Długość całkowita 1850mm,
szerokość 650 mm, wysokość 1050mm. |
Zdolność pokonywania wzniesień: |
25% |
Stosunek mocy silnika do ciężaru |
30 KM/T |
Zuźycie paliwa: |
3 l/100 km przy 35 km/h |
Stosowane barwy nadwozia: |
Czerwona, niebieska, zielona
|
Wyposażenie: |
kpl. narzędzi, pompka, instrukcja |
schemat instalacji elektrycznej